Talmácsi Gábor pályacsúccsal zárta első tesztjét az Apriliával. Bár hihetetlenül elfáradt, a keze tele volt vízhólyaggal, mégis fülig ért a szája, hiszen ennél jobb kezdésre nemigen számíthatott. Jó hír, hogy nemcsak ő elégedett a jerezi eredménnyel (1:46.844 – Mattia Pasini korábbi rekordja: 1:46.937), hanem csapata vezetői is.
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
– Mi lepte meg jobban? Hogy mindhárom nap a legjobb időt motorozta, vagy hogy ennyire hamar megszokta az Apriliát? – Inkább az, hogy milyen sokat fejlődtünk három nap alatt. Fantasztikus volt, hogy nemcsak egy-egy gyors kört tudtam menni, hanem a versenyszimulációban is folyamatosan 1:47 körüli időeredményt értem el, ami körönként egy másodperccel gyorsabb, mint az idei versenytempó. Ezt nem gondoltam volna.
– Pedig a jerezi pálya nem is tartozik a kedvencei közé. – Hát ez az! Most sem tartozik, bár lassan kezdem megkedvelni. Persze a jó eredményhez nem lett volna elég a remek motor, kellett a csapat tudatos, precíz munkája is. Azt érzem, hogy ezek az emberek bármit megtesznek értem, és bár kezem tele van hólyaggal, fáradt vagyok, ugyanakkor fülig ér a szám. Talán sohasem voltam még ennyire motivált. Nagyon jó érzés, hogy a saját tempómat tudtam motorozni. Nem kellett rizikózni, ez igazi teszt volt.
– Három évvel ezelőtt versenyzett már Apriliával. Hasonlít ez a motor az akkorira? – Zongorázni lehet a különbséget. Tudja, a kétezer-hármas váz nem sikerült jól, túlságosan merev volt. Ráadásul nekem, aki Hondáról ültem át, még szokatlanabb volt ez a megoldás. Bennem is volt hiba, akkor még nemigen tudtam elmondani, mire lenne pontosan szükségem. Mára ez megváltozott: rutinosabb vagyok, és tudatosabban motorozom. A technikai feltételek is teljesen másak: akkor nem voltak mellettem azok a nagy koponyák, azok a mérnökök, akik most mind az én munkámat segítik. És ezek a szakemberek tudják a nagy titkokat.
– Mit kell tudni arról a gépről, amellyel az elmúlt három napban körözött? Ez már a jövő évi motor? – Még nem. Szerintem erre a tesztre összerakott a csapat egy jó közepes motort. Aztán folyamatosan rakták bele az új alkatrészeket, nem tudom, melyik volt idei és melyik jövő évi, de szerintem a csapatban ugyanúgy van még tartalék, mint bennem.
– Ezek szerint a pályacsúcs elérésekor nem hozta ki magából a maximumot? – Ing, gatya leszakadt rólam, de még nem tudom maximálisan kihasználni a motor nyújtotta lehetőségeket. Szerintem most is volt bennem még öt-hat százalék, bár nehéz megítélni, hiszen a végén már fáradt voltam, és ez befolyásolta a koncentrációmat.
– Mit szóltak az eredményéhez a riválisok? – Mindenki gratulált, még a világbajnok is. Alvaro Bautista idejött, és azt mondta, ez fantasztikus eredmény, és ő aztán tudja, hogy mire képes ez a motor. Jólesett, hogy elismeri a teljesítményemet.
– És a csapattársa? Vele milyen a viszonya? – Tartjuk a három lépés távolságot. A záró napon két tizeddel volt lassúbb nálam, és mind a három napon megelőztem – érthető, hogy irigy rám. Én is irigylem őt, amikor ő a gyorsabb. Egészséges rivalizálás ez, amely mindkettőnket előrevisz. Teszt, Jerez de la Frontera 125 kcm. Az élcsoport: 1. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:46.844 (48 kör), 2. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:47.080 (58), 3. Smith (brit, Honda) 1:47.724 (105) ---- A ---- A