Talmácsi pályacsúcsot döntött

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.11.23. 02:31
Címkék
Talmácsi Gábor pályacsúccsal zárta első tesztjét az Apriliával. Bár hihetetlenül elfáradt, a keze tele volt vízhólyaggal, mégis fülig ért a szája, hiszen ennél jobb kezdésre nemigen számíthatott. Jó hír, hogy nemcsak ő elégedett a jerezi eredménnyel (1:46.844 – Mattia Pasini korábbi rekordja: 1:46.937), hanem csapata vezetői is.
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel
Talmácsi Gábor remekül együtt tudott dolgozni új csapatának mérnökeivel

– Mi lepte meg jobban? Hogy mindhárom nap a legjobb időt motorozta, vagy hogy ennyire hamar megszokta az Apriliát?
– Inkább az, hogy milyen sokat fejlődtünk három nap alatt. Fantasztikus volt, hogy nemcsak egy-egy gyors kört tudtam menni, hanem a versenyszimulációban is folyamatosan 1:47 körüli időeredményt értem el, ami körönként egy másodperccel gyorsabb, mint az idei versenytempó. Ezt nem gondoltam volna.

– Pedig a jerezi pálya nem is tartozik a kedvencei közé.
– Hát ez az! Most sem tartozik, bár lassan kezdem megkedvelni. Persze a jó eredményhez nem lett volna elég a remek motor, kellett a csapat tudatos, precíz munkája is. Azt érzem, hogy ezek az emberek bármit megtesznek értem, és bár kezem tele van hólyaggal, fáradt vagyok, ugyanakkor fülig ér a szám. Talán sohasem voltam még ennyire motivált. Nagyon jó érzés, hogy a saját tempómat tudtam motorozni. Nem kellett rizikózni, ez igazi teszt volt.

– Három évvel ezelőtt versenyzett már Apriliával. Hasonlít ez a motor az akkorira?
– Zongorázni lehet a különbséget. Tudja, a kétezer-hármas váz nem sikerült jól, túlságosan merev volt. Ráadásul nekem, aki Hondáról ültem át, még szokatlanabb volt ez a megoldás. Bennem is volt hiba, akkor még nemigen tudtam elmondani, mire lenne pontosan szükségem. Mára ez megváltozott: rutinosabb vagyok, és tudatosabban motorozom. A technikai feltételek is teljesen másak: akkor nem voltak mellettem azok a nagy koponyák, azok a mérnökök, akik most mind az én munkámat segítik. És ezek a szakemberek tudják a nagy titkokat.

– Mit kell tudni arról a gépről, amellyel az elmúlt három napban körözött? Ez már a jövő évi motor?
– Még nem. Szerintem erre a tesztre összerakott a csapat egy jó közepes motort. Aztán folyamatosan rakták bele az új alkatrészeket, nem tudom, melyik volt idei és melyik jövő évi, de szerintem a csapatban ugyanúgy van még tartalék, mint bennem.

– Ezek szerint a pályacsúcs elérésekor nem hozta ki magából a maximumot?
– Ing, gatya leszakadt rólam, de még nem tudom maximálisan kihasználni a motor nyújtotta lehetőségeket. Szerintem most is volt bennem még öt-hat százalék, bár nehéz megítélni, hiszen a végén már fáradt voltam, és ez befolyásolta a koncentrációmat.

– Mit szóltak az eredményéhez a riválisok?
– Mindenki gratulált, még a világbajnok is. Alvaro Bautista idejött, és azt mondta, ez fantasztikus eredmény, és ő aztán tudja, hogy mire képes ez a motor. Jólesett, hogy elismeri a teljesítményemet.

– És a csapattársa? Vele milyen a viszonya?
– Tartjuk a három lépés távolságot. A záró napon két tizeddel volt lassúbb nálam, és mind a három napon megelőztem – érthető, hogy irigy rám. Én is irigylem őt, amikor ő a gyorsabb. Egészséges rivalizálás ez, amely mindkettőnket előrevisz.

Teszt, Jerez de la Frontera
125 kcm. Az élcsoport:
1. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:46.844 (48 kör), 2. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:47.080 (58), 3. Smith (brit, Honda) 1:47.724 (105) ---- A ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik