Giacomo Agostini a gyorsasági motorsport valaha volt legnagyobb alakja. Tizenhét évet töltött el szeretett sportágában, 15 világbajnoki címet szerzett, 122 futamgyőzelmet aratott. A versenyzők és szakemberek körében még ma is a legnagyobb tisztelet övezi. Az első magyar nyelvű MotoGP-könyv bemutatójára érkezett hazánkba.
Farkas József
Giacomo Agostini szerint a gyorsasági motorsport sohasem lesz olyan, mint a Formula?1, mert itt mindig szükség lesz a pilóták tudására a gyôzelemhez, csupán a jó technikai háttér nem elegendô a végsô sikerhez
Farkas József
Giacomo Agostini szerint a gyorsasági motorsport sohasem lesz olyan, mint a Formula?1, mert itt mindig szükség lesz a pilóták tudására a gyôzelemhez, csupán a jó technikai háttér nem elegendô a végsô sikerhez
– Mikor járt legutóbb Magyarországon? – Néhány évvel ezelőtt, nagyon szeretem az önök országát – mondta Giacomo Agostini. – Kedves emberek élnek itt, és ami szintén nagyon fontos: remek motorosok. Barátom, Szabó II László fogadott a repülőtéren, felelevenítettük a régi szép időket. Nagy csatákat vívtunk egymással, de mindig jó barátok tudtunk maradni.
Giacomo Agostini
Született: 1942. június 16. Állampolgársága: olasz Motorjai: MV Augusta, Yamaha Futamgyőzelmek: 122 Legjobb eredményei: 15x világbajnok (8x az 500 köbcentis kategóriában – 1966–1972, 1975, 7x a 350 köbcentis kategóriában – 1968–1974), 8x olasz bajnok, 10x nyerte meg a Man-szigeti Tourist Trophyt, a Hírességek Csarnokának tagja
– Csapatfőnökként nyert is hazánkban. – Igen, de az sajnos nem adatott meg, hogy itt versenyezzek, mert akkoriban önöknek nem volt még vébéfutamuk, ám csapatfőnökként a Cagivával először Magyarországon nyertük versenyt.
– Mi a legfőbb különbség a régmúlt és a jelen között a gyorsasági motorsportban? – A biztonság. Talán ez a legfontosabb. Annak idején szűk pályákon versenyeztünk, a fák között. Nem volt bukótér, ezért aztán ha valaki elesett, gyakran előfordult, hogy nem tudott felállni, és visszaülni a motorra. Sokan meghaltak. Most nagyon jó, és ami még fontosabb, nagyon biztonságos pályáink vannak.
>– Az is nagy különbség, hogy az évek során a támogatók is megjelentek a sportágban. Annak idején ön volt az első, akinek a motorjára felkerült egy támogató neve. – No igen, azelőtt csak a fekete idom volt, és a fekete bőrruha, de hatvankilencben megtört a jég. Ma már természetes, hogy a csapatoknak tőkeerős támogatóik vannak, ami nagyon jó, mert így a fiataloknak sokkal könynyebb elkezdeni a motorozást.
– Akkor volt könnyebb nyerni, vagy most? – Nyerni mindig nehéz. Száz százalékot kihozni magadból mindig hatalmas feladat. Akkor is így volt, most is. Persze a motorok ma már sokkal gyorsabbak, mint akkoriban, a motorozás mégsem olyan, mint a Formula–1, ahol lassan mindent elektronika vezérel. Nálunk mindig is nagy szerepe lesz a pilóták tehetségének.
– Játsszunk egy kicsit! Ki nyerné meg a versenyt, ha ön, Mick Doohan és Valentino Rossi ugyanazon a pályán, ugyanolyan motorral versenyezhetne? – Hát természetesen én! Mit gondolt, mit felelek?
Giacomo Agostini
Született: 1942. június 16. Állampolgársága: olasz Motorjai: MV Augusta, Yamaha Futamgyőzelmek: 122 Legjobb eredményei: 15x világbajnok (8x az 500 köbcentis kategóriában – 1966–1972, 1975, 7x a 350 köbcentis kategóriában – 1968–1974), 8x olasz bajnok, 10x nyerte meg a Man-szigeti Tourist Trophyt, a Hírességek Csarnokának tagja
– Ön szerint pillanatnyilag ki a legjobb pilóta a világon? – Valentino Rossi a legjobb, ez nem kérdéses. Ennek ellenére az új technikai szabályok miatt és annak köszönhetően, hogy rengeteg jó pilóta van a mezőnyben, izgalmas idényre számíthatunk.
– Mi volt élete legnehezebb döntése? – Hogy befejezem a versenyzést.
– Meddig gondolkodott rajta? – Három teljes hónapig. Azután, amikor végre döntöttem, három napig egyfolytában sírtam. De el kellett fogadnom, hogy eljön a nap, amikor azt kell mondani: itt a vége. Rengeteget kaptam a motorsporttól, boldog vagyok, hogy versenyezhettem, hogy sikeres voltam, de egyszer mindennek vége szakad. Nekem is be kellett fejeznem. Még akkor is, ha a motorsport örök szerelem.