Bútor: soha rosszabb kezdést!

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.12.02. 00:39
Címkék
Marcus Grönholm fölényesen vezet a Brit rali első napja után. A két magyar induló közül Bútor Róbert az előkelő 38. helyen áll, Fischer Dániel a második szakaszon technikai okok miatt kiállt, de a szuperraliszabály értelmében szombaton folytatja.
A Bútor Róbert, Tóth Imre páros tisztelte a pályákat, mert nem akart már az elsô napon túl sokat kockáztatni
A Bútor Róbert, Tóth Imre páros tisztelte a pályákat, mert nem akart már az elsô napon túl sokat kockáztatni
A Bútor Róbert, Tóth Imre páros tisztelte a pályákat, mert nem akart már az elsô napon túl sokat kockáztatni
A Bútor Róbert, Tóth Imre páros tisztelte a pályákat, mert nem akart már az elsô napon túl sokat kockáztatni
A Bútor Róbert, Tóth Imre páros tisztelte a pályákat, mert nem akart már az elsô napon túl sokat kockáztatni
A Bútor Róbert, Tóth Imre páros tisztelte a pályákat, mert nem akart már az elsô napon túl sokat kockáztatni

BRIT RALI, A VB 16. FUTAMA

Abszolút sorrend az első nap után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC) 1:14:51.9 (átlag: 111.9 km/óra), 2. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 25.8 másodperc hátrány, 3. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC) 48.1 mp h., ...38. Bútor, Tóth I. (magyar, Suzuki Ignis S1600) 18:07.0 perc h., ...107. Fischer, Táborszki (magyar, Ford Fiesta ST) 47:51.0 p h.
Az idényzáró Brit rali mindig tartogat izgalmakat. Még akkor is, ha a világbajnoki cím sorsa nem itt dől el, s ha a címvédő el sem indul rajta. Sebastien Loeb vállsérülése (kerékpárbalesetet szenvedett) még mindig nem jött rendbe, így a franciák háromszoros világbajnoka nem rajtolt el péntek reggel Cardiffban. A nedves, sáros pályákon azonban nélküle is izgalmas csata zajlott. Mikko Hirvonen például mindjárt a második gyorsasági szakaszon odaütötte autóját egy sziklának, úgyhogy az ő oldalán attól kezdve nem lehetett kinyitni az ajtót. Ez még hagyján, de egyenesben sem nagyon lehetett tartani a Fordot, a kanyarról meg már ne is beszéljünk: a Focus elkezdett önálló életet élni. A fiatal finn pilóta a harmadik szakaszig valahogy kibírta, utána azonban kénytelen volt kiállni a versenyből, mert kiderült, hogy a bukócső is megsérült.

Kieséséig két Ford állt az élen, utána azonban Marcus Grönholm egyedül maradt. A kétszeres finn világbajnok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott: hatból négy gyorsasági szakaszt megnyert, és majd fél perccel vezet a walesi viadalon az utóbbi négy évben győzedelmeskedő Petter Solberg előtt.
De nézzük, mi történt a magyarokkal!

Bútor Róbert és Tóth Imre gondmentes napon van túl, és teljesítette a tervet: precízen, pontosan autózott. A pilóta szerint lehetett volna ennél sokkal gyorsabban is menni, ám nem akart kockáztatni.

„Mivel a mezőny végén rajtoltunk, mire odaértünk, a többiek kijárták az utat, és hatalmas köveket fordítottak elénk – mondta Bútor, aki a Szuper1600-as mezőnyben a kilencedik helyen állna, ám mivel nem indul minden futamon, nem értékelik az eredményét a vb-sorozatban. – Tudtam volna gyorsabban menni, de tisztelni kellett a gyorsaságikat, mert nem akartam úgy járni, mint az eddigi egyetlen vébéfutamomon, Szardínián, ahol az első szakaszon két defektet kaptam. Az autó nagyon jól működik, bár azt be kell vallani, hogy ez a sár sem nekem, sem az Ignisnek nem fekszik. Azért bízom benne, hogy még gyorsulunk.”
Fischer Dánielnek és Táborszki Attilának nem volt túl szerencsés napja. Rögtön a rajt után egy elektronikai hiba miatt elromlott a kilométer-számláló, s emiatt az első szakasz előtti etapon eltévedt a páros. Tizennégy perces késéssel kezdték a napot, úgyhogy a nyitó gyorsasági eléggé zaklatottan alakult számukra. A második szakaszon üzemanyag-ellátási problémák adódtak, és a Fiesta megadta magát, de szombaton a szuperraliszabálynak köszönhetően Fischer folytathatja pályafutása első vb-futamát.
A verseny szombaton hét szakasszal folytatódik.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik