Mattias Ekström a Bajnokok bajnoka. A Stade de France-ban az idén is öszszecsaptak egymással a világ legjobb pilótái – pályaversenyzők a ralisok (illetve terepralisok) ellen, és a különcsatában a svéd pilóta diadalmaskodott. A nemzetek versenyét a finnek nyerték meg.
DPPI
Mattias Ekström (képünkön) óriási meglepetésre a saját autójával, vagyis a Citroën Xsara WRC-vel is legyôzte a ralivilágbajnok Sebastien Loeböt
DPPI
Mattias Ekström (képünkön) óriási meglepetésre a saját autójával, vagyis a Citroën Xsara WRC-vel is legyôzte a ralivilágbajnok Sebastien Loeböt
Majdnem telt ház, körülbelül hatvanezer néző elő tartották meg az idén is az évről évre egyre népszerűbb Bajnokok tornáját, amely afféle presztízscsata, arra keresi a választ, hogy azonos technikai feltételek mellett vajon a pályaversenyzők vagy a ralisok a gyorsabbak.
Az 1.2 kilométeres, meglehetősen szűk pálya a precíz autózás híveinek kedvezett, főleg hogy nem sokkal az évzáró gála kezdete előtt esett, így az aszfalt bizonyos részein állt a víz. A hangulatot a különböző szakágak legjobbjainak bemutatója alapozta meg: a Renault világbajnok autójával a Formula–1-ben jövőre debütáló Heikki Kovalainen tartott bemutatót, a Dakar-győztes Mitsubishi Pajeróval Stéphane Peterhansel, a Citroën C4 WRC-vel Sebastien Loeb.
A párhuzamos pályán (amelyen a tervek szerint a 150 km/órás sebességet is elérték volna a pilóták, ám ez az eső miatt nem valósulhatott meg) kettesével, kieséses rendszerben küzdöttek egymással a pilóták. Ralisok a ralisok, gyorsaságisok a gyorsaságisok ellen – míg el nem érkezett a szuperdöntő ideje. Ahhoz, hogy ide eljusson, a háromszoros ralivilágbajnok Sebastien Loebnek a legendás Colin McRae-t, a német túraautó-bajnok (DTM) Mattias Ekströmnek a Champ Carban diadalmaskodó Sebastian Bourdais-t kellett legyőznie. (A legszorosabb verseny is Ekström nevéhez fűződik, aki két ezredmásodperccel (!) előzte meg a korábbi győztes Heikki Kovalainent.)
Szóval Loeb kontra Ekström a háromfutamos fináléban. Citroën Xsara WRC-vel kezdtek. Sokan úgy gondolták, elképzelhetetlen, hogy Loeböt ezzel az autóval megverjék, hiszen aktív szerepet vállalt a fejlesztésében, kis túlzással ebben nőtt fel, ezzel nyert három világbajnoki címet. Erre jött Ekström, és majdnem egy autóhosszal megverte. Ez aztán a meglepetés! Hát még az, hogy a második futamot még fölényesebben nyerte meg a 330 lóerős Renault Mégane Trophyval! A harmadik öszszecsapásra már nem is volt szükség, hiszen Loeb legfeljebb szépíthetett volna. Erre nem került sor. Nem is volt túl boldog a végén a francia. Ekström annál inkább!
„Több volt ez mint őrület! A második futamban nyomtam a gázt, ahogy csak bírtam, euforikus hangulatba kerültem attól, hogy a Xsarával le tudtam győzni Sebastient. Ezt szerintem senki sem gondolta volna. Nagyon büszke vagyok!” – mondta fülig érő szájjal a győztes, miközben Loeb mosolya nem volt igazán őszinte.
A nemzetek versenye is izgalmasan alakult: a Heikki Kovalainen, Marcus Grönholm finn duó először legyőzte a címvédő skandinávokat, majd a ralivilágbajnok Sebastien Loebbel felálló franciákat, azonban hozzá kell tenni, ebben elsősorban Kovalainennek voltak elvitathatatlan érdemei, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen kettejük közül ő érzi otthonosabban magát aszfalton. Jött a döntő – az amerikaiak, pontosabban az Egyesült Államok színeit egyedül képviselő „motokrosszos-ralis” Travis Pastrana ellen. Kovalainen két futamgyőzelmének köszönhetően izgalmas versenyben itt is a finnek diadalmaskodtak, így övék lett a trófea. A következő Bajnokok tornája a tervek szerint jövő ilyenkor az új Wembley Stadionban lesz.
Bajnokok tornája, Stade de France, Párizs Bajnokok Bajnoka: 1. Mattias Ekström (svéd), 2. Loeb (francia), 3. Bourdais (francia) és C. McRae (skót) Nemzetek versenye: 1. Finnország (Heikki Kovalainen, Marcus Grönholm), 2. Egyesült Államok (Travis Pastrana), 3. Franciaország (Sebastian Bourdais, Sebastien Loeb) és Skócia (David Coulthard, Colin McRae)