A Közlekedési Múzeum virslikerekű autómatuzsálemei között szerényen álldogált két XXI. századi sivatagi szörnyeteg a Mol Dakar Team csapatbemutatóján. A gárda zászlóshajói, a magyar bajnok Kis Sándor, Czeglédi Péter Nissan Pick-upja és a kilencedik Dakarjára Bunkoczi László navigátorral készülő Szalay Balázs vadonatúj Opel Antarája különös látványt nyújtott a gengszterfilmeket idéző koros modellek között.
Mirkó István
Kis Sándor (jobbra) és Czeglédi Péter a Dakar céljában is mosolyogna
Mirkó István
Kis Sándor (jobbra) és Czeglédi Péter a Dakar céljában is mosolyogna
A Mol Dakar Team csakúgy, mint a legutóbbi szaharai versenyén, nemzetközi csapatot indít útnak a szenegáli Rózsaszín-tó felé. A motorosok közt Kátai Péter mellett két szlovák és egy román versenyző is szerephez jut. Talán még emlékeznek, a magyar KTM-pilóta tavaly úgy féltávnál hatalmasat esett (ripityára tört a combcsontja, a felépülése hónapokig tartott), így aztán csak szeptemberben kezdhette el a motoros edzéseket. Mostanra azonban formába lendült, és bizakodva várja pályafutása második Dakar-raliját.
A Kis, Czeglédi duó remek, bajnoki győzelemmel záruló év után bizakodva lendül neki a 8708 kilométeres távnak, imádott Nissanjával az idén a gyári versenyautókat is sikerült már megszorongatnia. Újdonság a versenygéppel kapcsolatban, hogy a többi magyar autójához hasonlóan ez is új festéssel várja a Dakart – nem is akármilyennel! A Formula–1-es Toro Rosso alakulat tervezője találta ki, miként nézzen ki, és ugyanazokat az alapanyagokat használták a festéshez. Azt mondják, ez jobban bírja a sivatagi körülményeket, a homokvihart, az esőt, mint a többi festék.
Szalay Balázs Opel Antarája az utcai változat piacra kerülése előtt mutatkozik be az embert, autót próbára tévő versenyen. Annak ellenére, hogy a két és fél hónap alatt összerakott új autóból még hiányoznak a tesztkilométerek, Szalay bízik a gépben, és a minden eddiginél jobb szervizháttérben, amelynek egyik fő eleme a Darázsi Zsolt vezette MAN-versenykamion.