Március 18-án Melbourne-ben az Ausztrál Nagydíjjal elkezdődik az 58. Formula–1-es világbajnokság, így érthető, hogy a csapatok gőzerővel készülnek a rajtra, többféle módon hangolva a közelgő nagy csatákra. A január elsősorban az autóbemutatók és a tesztek hava, s a száguldó cirkusz „forgatókönyve” az idén sem hozott változást ebből a szempontból.
DPPI
A kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso a jelek szerint hamar megbarátkozott a McLaren autójával
DPPI
A kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso a jelek szerint hamar megbarátkozott a McLaren autójával
A múlt vasárnap a Ferrari visszafogott, némi túlzással titkos prezentációt tartott, ennek egyik oka az lehetett, hogy az idei konstrukció, az F2007 még csak „egyedi termék”. Hétfőn Felipe Massa 39 körön át vezethette az új, tűzpiros autót a fioranói házi pályán, ahol az 58.360 másodperces csúcsidő mellett folyamatosan 59 másodperc körüli időkre volt képes. Erre a Michael Schumacher helyére igazolt Kimi Räikkönennek egyelőre nem lesz módja, mivel a tervekkel ellentétben a jövő heti, spanyolországi tesztelésen még a tavalyi autót használja, míg az idei évadra szánt gépet ismét brazil csapattársa kormányozhatja. A csapatvezetőség ezt nem tartja különösnek, Aldo Costa, a kasztniért felelős vezető a folytonossággal és a tapasztalatszerzés szükségességével indokolja, hogy a 2006-os kocsit kiválóan ismerő Massa kezdi az információgyűjtést az F2007-ről.
Nem kell tank Kiminek!
A napokban a Sport Bild meglehetősen érdekes mondatokat adott Mario Illien szájába, de ezeket cáfolta a McLaren-Mercedes motorokért felelős korábbi vezetője. A szakember tagadta, hogy Räikkönen széthajtaná az autókat, ezért tankra lenne szüksége a Ferrarinak, hogy sikereket érjen el a finn versenyzővel.
„Az elmúlt időszakban nem adtam interjút a Formula–1-ről – mondta Mario Illien. – Kimi remek fickó, élveztem a közös munkát, nagyon tisztelem. Mindig tökéletes teljesítményt nyújtott, egyike azon versenyzőknek, akikről tudhatod, hogy elmennek a maximumig.”
A szakember egyébként úgy véli, a maranellói csapat jól jár a finn pilótával, aki természetesen a jövőben is keményen küzd majd a győzelmekért.
Az elmúlt két évben mindent megnyerő Renault szerdán Amszterdamban leplezi le autóját, de az elmúlt napokat Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen is munkával töltötte a jerezi pályán. A rutinos olasz szerdán az első, míg csütörtökön és pénteken a második volt, utóbbi esetben finn csapattársa előzte meg. A köridők egyelőre csak tájékoztató jellegűek, ugyanis sokkal fontosabb a helyes beállítások megtalálása, a tapasztalatok gyűjtése, az új gumiszabály miatt a Bridgestone abroncsok tesztelése. A francia istálló az elmúlt években Michelint használt, a csere miatt nagyon fontos a folyamatos gyakorlás. A hét legjobb idejét (1:19.165 perc) a pénteki záró napon érte el a finn újonc, míg Fisichella (1:19.766) csütörtökön ment 1:20 alá. Aznap mégsem a Renault volt a leggyorsabb, ugyanis a tavaly még „lesajnált”, a sor végén kullogó Super Agurival Anthony Davidson – aki szerdán és csütörtökön is Kovalainen előtt végzett – 1:19.628-as időt produkált.
A héten azonban a McLaren-Mercedes bemutatkozása jelentette a Formula–1 legérdekesebb történetét, ami érthető, mivel a wokingi csapat most már soraiban tudhatja a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót, s névadó szponzora lett a Ferraritól elcsábított brit telekommunikációs cég. Ennek megfelelően az utóbbi évek puritánabb bemutatóit az idén felváltotta a több részből álló, óriási szurkolói tömeget vonzó prezentáció. Hétfőn Valencia utcáin száguldott Spanyolország nemzeti hőse és csapattársa, az újonc Lewis Hamilton. A hatalmas csinnadrattával a McLaren már új, az utóbbi évekénél sokkal sikeresebb korszakot szeretett volna elkezdeni, de azt majd csak a jövő dönti el, feltámad-e a tavaly szégyenszemre futamgyőzelem nélkül maradó istálló. Alonso mindenesetre szerdán tesztelt Valenciában, meg is előzte a BMW-Saubert erősítő Nick Heidfeldet és Robert Kubicát, s kedvezőnek minősítette az „átállást”. Azért gondja is akadt a spanyol klaszszisnak, kisebb műszaki hiba miatt egy órára fel kellett függesztenie a gyakorlást.
Kedden a BMW-Sauber mutatta be első „saját” F1-es gépét, és a csapatvezetőség az idén több dobogós helyezésre számít. Willy Rampf technikai igazgató szerint nagy reményekre jogosítanak fel az eddigi tapasztalatok. A Honda idei autója a jövő héten mutatkozik be, de Gil de Ferran sportigazgató már most magára vonta nyilatkozatával a figyelmet. A korábbi kiváló versenyző ugyanis úgy véli, a tavaly a Magyar Nagydíjon élete első futamgyőzelmét szerző Jenson Button és társa, Rubens Barrichello is harcban lehet a világbajnoki címért.