A jövő heti Formula–1-es Malajziai Nagydíjra a sepangi tesztelésen készülő Kimi Räikkönent egyelőre nem igazán foglalkoztatja, hogy kilátásba helyezett motorcseréje miatt tíz rajthelyes büntetést kaphat. A Ferrari finn klasszisa annyit azért elmondott, reméli, végül nem kell új erőforrást használnia az idei világbajnokság második futamán. Amint arról beszámoltunk, a melbourne-i verseny utolsó részében Räikkönen autójának motorja a hűtőfolyadék szivárgása miatt melegedni kezdett, ezért vissza kellett vennie a tempóból.
„A futam nagy részében mindent beleadtam, de utóbb jöttek a gondok. Remélem, Malajziában minden rendben lesz. Már ellenőriztük a motort, pénteken vagy szombaton döntünk, mit tegyünk” – mondta a finn klasszis
az Autosport című magazinnak. A szabályok szerint az Ausztráliában használt motort csak a Malajziai Nagydíj után cserélhetik ki, ha előtte történik a módosítás, az tíz rajthelyes büntetést von maga után.
Kimi Räikkönen egyébként a második tesztnapját teljesítette Sepangban, s a keddi második hely után szerdán már a leggyorsabb volt, ráadásul jelentős különbséggel.
A McLaren-csapat a múlt héten a szabályok pontos meghatározását kérte a Nemzetközi Automobil-szövetségtől, mert felvetődött, hogy egyes csapatok – különösen a Ferrari – autójának padlólemeze nagy sebességnél az engedélyezettnél jobban mozog, ami kedvezően hat a légellenállásra. Az autosport.com úgy tudja, az FIA jelentősen szigorítja az ellenőrzést, így a maranellóiak most már nem használhatják a vitatott, rugós taggal rögzített lemezt. A portál megjegyzése szerint a Ferrari mellett a BMW-Sauber is alkalmazta az eszközt. A McLaren „feljelentése” egyébként egyik gyanús csapat nevét sem tartalmazta.