Marcus Grönholm a Szardí nia-rali előtt kisebb hisztériát csapott, mert megelégelte, hogy mindig be kell érnie a második hellyel. A legutóbbi négy futamból hármat zárt ezüstérmes pozícióban, a negyediken (Portugáliában) pedig a versenybíróság a Focus szabálytalan hátsó szélvédője miatt büntette meg. Mindeközben Sebastien Loeb sorra nyerte meg a versenyeket, és át is vette az összetettbeli vezetést a finntől.
Szardínián aztán megfordult a szerencse, az újabb magabiztos győzelem felé száguldó Loeb vasárnap reggel az első szakaszon lecsúszott a murvás útról, és egy árokban találta magát. 36 másodperces előnyéből így semmi sem maradt, sőt a szakaszt be sem tudta fejezni, és bár a szabályok szerint később folytathatta a versenyzést, végül 28:47 perces hátránnyal csak a 15. lett.
Grönholm szintén rontott a vasárnap reggeli 13-as sorszámú speciálison, de megcsúszása után végigment, és csapattársával, Mikko Hirvonennel szembeni félperces előnyét megtartva végül simán győzött. Idei második diadalának, no meg az egész idényre jellemző kiegyensúlyozott teljesítményének (a portugáliai, büntetéssel elért negyedik helye a legrosszabb 2007-ben) köszönhetően hét ponttal vezet a vbpontversenyben a Norvégia után Olaszországban is pont nélkül maradó, de már négyszer diadalmaskodó Loeb előtt, sőt a Citroën vezérpilótáját már Hirvonen szorongatja.
Szardínián a viadalt szenzációsan kezdő Jari-Matti Latvala Loebhöz hasonlóan visszatért a pályára pénteki felfüggesztéstörése után, és bár végig a legjobbak között volt a szakaszokon, a sok büntetés miatt neki sem lehetett esélye a jó eredményre. Végül pont nélkül, a kilencedik helyen zárta a viadalt, amelyet két hét múlva a görögországi Akropolisz-rali követ a naptárban.