Lewis Hamilton élete első négy F1-es viadala után vezeti a vb-pontversenyt, így nem meglepő, ha róla beszél a szaksajtó. Eddig a futamokon nyújtott kiváló teljesítményének köszönhetően állt az érdeklődés középpontjában, a csütörtöki monacói szabadedzések után pedig azért, mert ő sem tévedhetetlen: vezetői hiba miatt a gumifalba csúszott, és összetörte McLaren-Mercedesét.
Ennek ellenére természetesen továbbra is bíznak benne, és örülnek neki, hogy az első nagy hiba nem versenyen, hanem edzésen következett be.
„Ilyen minden pilótával előfordul, még a legjobbakkal is, nem szabad kritizálni érte a versenyzőt – mondta Ron Dennis, a McLaren csapatigazgatója. – A szabadedzés arra való, hogy a versenyző megtalálja a határokat, ne az időmérőn kelljen kísérleteznie. Monacóban különösen nehéz rátalálni a megfelelő fékezési pontokra, főleg Lewisnak. A délelőtti edzésen műszaki hiba miatt alig volt a pályán, és először próbálta ki az extra lágy gumit, amellyel máshol kell fékezni, mint a lággyal.”
Ron Dennis Monacóban a csapatvezetői sajtótájékoztatón Eddie Jordan egykori istállótulajdonostól is megvédte Hamiltont. Jordan szerint Hamiltonnak a vb-cím érdekében agresszívvá kell válnia, ám Dennis azt mondta, Jordannek: „Inkább a saját dolgaival kellene foglalkoznia. Sohasem volt versenyképes csapata, bármibe belekezdett, csőd lett a vége. Talán éppen azért, mert minden mással foglalkozott közben.”
Hamiltont Jean Todt, a Ferrari istállófőnöke is dicsérte, és arra is utalt, hogy az angol tavaly a fia, Nicolas Todt csapatában versenyzett a GP2-ben: „Nagyon jó képzést kapott, szerencséje van, hogy az egyik legjobb autót vezetheti. Remélem, az F1 körüli felhajtás nem teszi tönkre a jellemét.”