Fokozódik a helyzet

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.06.18. 23:09
Címkék
Fernando Alonso egyre nehezebben tűri, hogy Lewis Hamilton képes legyőzni őt. A McLaren spanyol sofőrje Indianapolisban látványos manőverrel jelezte újonc társának és a csapatvezetőségnek, hogy bosszantja a helyzet.

Az Egyesült Államok Nagydíját követően tovább bonyolódott a helyzet a McLaren-istállón belül, Lewis Hamilton újabb győzelmével tíz pontra növelte Fernando Alonsóval szembeni előnyét. Az újonc az idény feléhez közeledve sem mutatta még jelét sérülékenységnek, ami egyre inkább bosszantja spanyol csapattársát.

Az istállón belüli konfliktus kialakulásának gerjesztését eddig a sajtóra kente a McLaren vezetősége, de már Martin Whitmarsh ügyvezető igazgató sem tagadta, hogy érezhető Alonso csalódottsága. Ron Dennis csapatvezető jobbkeze elárulta, hogy a 39. kör végén, amikor Alonso a célegyenesbe érve, Hamiltontól lemaradva a boxutcát a pályától elválasztó fal felé rántotta autóját, idegességében cselekedett. Egy körrel korábban ugyanis Hamilton visszaverte támadását, és Alonsót zavarta, hogy bár gyorsabb volt, csapattársa mögött kellett maradnia.

Ehhez hasonló manővert a leintéskor szokott a győztes pilóta végrehajtani, ezzel üzenve a csapatnak, hogy köszöni a munkát. Ez az üzenet azonban nem volt örömittas, éppen ellenkezőleg.

A 2005-ös Kanadai Nagydíjon már láthattunk hasonló reakciót Alonsótól, amikor renault-s csapattársa, Giancarlo Fisichella mögött haladt, bejátszották a csapat rádióbeszélgetését, amely során a spanyol visítva követelte, hogy engedje el őt az olasz.

„A verseny közepén Alonso gyorsabb volt Lewisnál, ez nem vitás – mondta Whitmarsh az indianapolisi futamról. – Ám Lewis volt elöl, és egyáltalán nem szóltunk bele kettejük dolgába. Lewis az időmérőn legyőzte Fernandót, remekül rajtolt, az első kanyarban csodálatosan védekezett. Fernandót ez dühítette fel, az előzési kísérletét követően a célegyenesben ezzel a manőverével jelzett Lewisnak. Minden pilóta szeretné, ha szabad lenne előtte az út, ha gyorsnak érzi magát, de ebbe most valóban nem szólhattunk bele.”

Alonso a hirtelen irányváltását azzal magyarázta, hogy Hamilton mögött haladva nem volt elég menetszele a fékek és az autó hűtésére, ezért néha ki kellett mennie Hamilton mögül, hogy hatékonyabbá tudja tenni a hűtést. A magyarázat ésszerű, de a manőver dinamikája miatt nem véletlen, hogy Whitmarsh magyarázkodni kényszerült.

Alonso elmondta, megnehezítette a feladatát, hogy Hamilton mögött kellett maradnia. Arra a kérdésre, amely azt firtatta, hogy miért Hamilton kapott kevesebb üzemanyagot az időmérőn, miközben az összes addigi edzésen Alonso volt a leggyorsabb, Alonso így reagált:

„Kérdezzék meg Ron Dennist. Én pilóta vagyok, ezekre a kérdésekre Ron tudja a választ.”

Dennis maga nem tért ki erre, inkább örült neki, hogy a két pilóta sportszerű csatát vívott, egyikük sem esett ki a nagy csata hevében. A McLarennel a nyolcvanas években három vbcímet nyerő Alain Prost szerint ez nem lesz sokáig így, az egyenlőség ugyanis nagyon veszélyes a Formula–1-ben.

A francia már csak tudja, minden idők egyik legnagyobb rivalizálása fűződik az ő és Ayrton Senna nevéhez. A nyolcvanas évek végén két együtt töltött szezon után el is hagyta a csapatot, amely ugyan a legjobb volt a mezőnyben, a légköre elviselhetetlenné vált.

„Hatalmas hiba, ha egyenlő feltételekkel engedik versenyezni a két pilótát – mondta a spanyol El Paísnak Prost, aki 1997től 2002-ig saját csapatot működtetett. – Ha megtartják ezt a politikát, túl nagy lesz a feszültség.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik