Két napja még arról írtunk, hogy kiket hoztak szóba a Ferrarival, amely egyes hírek szerint elkezdte keresni a Scuderia számára teljesen idegen munkamorált mutató Kimi Räikkönen utódját. A finn határozottan állította, jól érzi magát a maranellóiaknál, amit be is bizonyított vasárnap délután Magny-Cours-ban – megszerezve idei második győzelmét. Az idénynyitó óta először diadalmaskodó finn ezzel az idei sikerek számában beérte a vbpontversenyben előtte állókat, Lewis Hamiltonnak, Fernando Alonsónak és Felipe Massának is két-két győzelme van. Az idei nyolcadik futamon történt meg először, hogy nem az a pilóta nyert, aki az első kör végén vezetett.
A rajt után Massa volt az élen, és minden bizonnyal nyert is volna, ha mögötte sem változik a sorrend. A második pozícióból induló Hamilton ugyanis – az időmérővel ellentétben – a versenyen nem volt egy súlycsoportban a Ferrarikkal, arra viszont a rajt után – elsősorban könnyebb autójának köszönhetően – mindenképpen képes lett volna, hogy maga mögött tartsa Räikkönent.
Ám a finn az utóbbi futamokkal ellentétben szenzációsan rajtolt, azonnal faképnél hagyta a Formula–1 szuperújoncát. Ezt többek között azért tehette meg, mert azon az oldalon állt, amelyen az ideális ív volt, tehát egész hétvégén itt száguldoztak az autók, s felgumizták az aszfaltot, miközben Hamiltoné volt a poros rész.
Räikkönen így már az elejétől kezdve tapadhatott Massára. A rajtnál csak az dőlt el, hogy az idén először kettős Ferrarigyőzelem születik, de arra a kérdésre, hogy a finn, brazil párosból ki végez az élen, csak később kaphattunk választ.
A viadal első harmadának végén Räikkönen még nem volt elég közel Massához, hogy előnyt kovácsoljon későbbre időzített kerékcseréjéből. A második szakaszban azonban a Rubens Barrichello mögött felgyűlt féltucatnyi autót tömörítő boly utolérését kihasználva megközelítette Massát, aki akkor állt ki második pit-stopjára, amikor Räikkönen előtt szabaddá vált az út. A bő két másodperces különbséget így a finn három kör alatt könnyedén ledolgozhatta, és amikor később visszaállt a pályára, már Massa előtt volt.
A brazil próbálta még üldözni, de nem volt esélye az előzésre, a „Jégember” kényelmesen behozta Ferrariját a célba. A Michael Schumacher helyére szerződtetett finn először nyert úgy a Ferrarival, hogy közben Michael Schumacher tanácsadóként a Scuderia garázsából figyelte az eseményeket, ráadásul azon a pályán, amelyen Schumi nyolcszor győzött pályafutása során. Hét diadalával a Ferrari lett Magny-Cours F1-es történetének legeredményesebb istállója (Schumi kétszer a Benetton volánjánál nyert).
A Ferrari kettős győzelmével 18 pontot szerzett, a McLarennel szembeni 35 pontos hátrá-
lytatás a 13. oldal