Rossz korban versenyez

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.08.10. 23:50
Címkék
Kimi Räikkönent Jégemberként is ismerjük, még a McLarennél akasztották rá a finnre a becenevet hűvös, visszahúzódó természete miatt. Ám sokan gondolják úgy, hogy a Ferrarinál – főleg amikor nyer – eltűnik a rá jellemző zárkózottság, és kifejezetten kedélyes tud lenni. Ám még ilyenkor is nagyon nehéz szóra bírni, és nagyon keveseknek sikerül. Az Autosport magazin munkatársa, Steve Cooper büszke lehet magára, hiszen a Räikkönen szinte mindegyik interjúját élőben végighallgató Ferrari-sajtófőnök, Luca Colajanni azt mondta: ilyen szókimondónak még sohasem hallotta a pilótát. Cikkünkben a magazin interjújából idézünk.

Nem sokat változtatott önön a Formula–1.Nem sokat változtatott önön a Formula–1.

Miért, kellett volna? Még mindig ugyanazokat szeretem csinálni, mint korábban, csak most nehezebben találok rájuk időt.

Nehéz volt ugyanolyannak maradnia, mint azelőtt volt?

Bizonyos szempontból igen.

Otthon, a barátaim társaságában elengedhetem magam, de a nyilvánosság előtt, vadidegenek társaságában kellemetlenül érzem magam. Utálom, amikor mindenki engem néz, figyelik, mit hogyan teszek. Aztán meg ott vannak az újságok a hülye cikkeikkel. Ez persze a jövőben sem lesz másképp, együtt kell élnem vele.

Amikor például az italozásairól olvas, nem gondolja, hogy fel kellene hagynia az ilyesfajta szórakozással?

Miért kellene? Nem tudom megváltoztatni az embereket, nem fogok lemondani a kedvteléseimről csak azért, mert valakinek nem tetszenek.

Ilyen az életfelfogása? Elnéz a negatívumok mellett?

Igen. De az újságokban sok szemét is megjelenik, és mindig lesznek olyan emberek, akik nem szeretnek. Nem lehet minden ilyesmivel törődni, ha mindig azon rágódnék, mit írnak az újságok vagy ki miért nem szeret, az elvonná a figyelmemet a fontos részletekről. A magazinokkal végeztem, nincs kedvem átlapozni az újságot, ha tudom, hogy benne vagyok.

Az autóvezetésben viszont örömöt talál…

Ezért vagyok pilóta, ez az egyetlen, amit szeretek a Formula–1-ben. Ha csak a körítéssel kellene foglalkoznom, abba is hagynám. Ám az autóvezetésre gondolva elérzékenyülök, és folytatni akarom.

Az elmúlt években kialakult az általános nézet, amely szerint ön az F1 leggyorsabb pilótája. Mi a fontosabb, ez a kép, vagy a vb-cím?

Azt hiszem, mostanában már egyiket sem mondják rólam. Nehéz ügy, mert amikor zsinórban két versenyt nyerek, mindenhol azt írják, csúcsszuper vagyok, aztán amikor nem sikerül néhány futam, ugyanezek az emberek teljesen másról cikkeznek. Lehetsz úgy a leggyorsabb, hogy nem nyersz versenyt vagy világbajnokságot, nálam sem dől össze a világ, ha sohasem nyerem meg a vb-t. Így is szép életem van és lesz.

Milyen volt az utolsó időszaka a McLarennél?

Időnként nehéz volt együtt dolgozni a srácokkal, de nem mondanám, hogy rossz érzéssel gondolok vissza azokra az évekre. A végén már nem érdekelt semmi, csak vezettem, nem foglalkoztam a munkám többi részével. A Ferrarinál inkább békén hagynak, könnyebb itt az élet.

Zavarja, hogy erős az idén a McLaren?

Ilyen a motorsport, a McLarenre pedig különösen jellemző, hogy minden második évben erős. Nem töprengek ezen, az év elején elhatároztam, akármi történik, élvezni fogom, hogy a Ferrarinál vagyok. Bármilyen erős a McLaren, én örülök az életnek.

Mi a legnehezebb az első ferraris évében?

Az új munkatársaknak és nekem teljesen más a munkamódszerünk, ezt össze kell csiszolni. Mindegyikőnknek engednie kell, már kezdünk összeszokni.

Többet vártak öntől?

Én mindenképpen többet vártam magamtól. Mindenki azt hitte, hogy tarolni fogunk, főleg a megnyert első futam után, de rossz időszak jött utána.

Sokan úgy vélik, az új gumik okozták gondjait, és éppen az abroncsok miatt van jó éve Lewis Hamiltonnak.

Több pilóta is van, aki tavaly Michelin abroncsokon kiválóan versenyzett, és az új Bridgestone-ok ideális vezetési stílusát nehezen találja meg. Én is közéjük tartozom, nehezen jöttem rá, hogyan kell vezetni ezekkel a gumikkkal. Lewisnak nincsenek régebbről tapasztalatai, ilyen gumikkal kezdte, és ez előny számára. De ez cseppet sem csökkenti az érdemeit, fantasztikus pilóta, aki remek autóban ül.

Nemigen hallgat másokra. Nehezen fogadta el az év elején Michael Schumachert mint tanácsadót?

A dolgomat teszem, nem nagyon érdekel, mit gondolnak, nem kérdezek meg másokat, mit hogyan kellene csinálnom. Mika Häkkinen sem segített a McLarennél, Michaeltől sem kértem tanácsokat. Nem tudom, hogy Felipe mennyire dolgozik együtt Michaellel, talán a közös éveik miatt jobb a kapcsolatuk.

Az év elején James Hunt álnéven indult egy finn hómobilversenyen. A menedzsere találta ki az álnevet?

Dehogy! Ha megtudta volna, mire készülök, berezel, ezért nem is mondtam neki, hogy elindulok. Inkább eltitkolom az ilyeneket, könnyebb így az életem.

Lát párhuzamot a korábbi világbajnok James Hunt és önmaga közt?

Nem, de a haverokkal sokat viccelődtünk már ezen, tudom, hogy Hunt is laza életet élt. Irigylem is érte, sokkal jobb lenne az életem a hetvenes években. Úgy érzem, rossz korban születtem.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik