Létrejött az egyezség, Fernando Alonso jövőre visszatér a Renault-hoz – írja a Bild, amely részletes információkat vél tudni a kétszeres világbajnok és egykori csapata terveiről. A német lap szerint a McLarenistállót az idén fenekestül felforgató spanyol pilóta előszerződést kötött a Renault-val, és 2008-tól három évig ismét annál a csapatnál versenyez, amellyel 2005-ben és 2006-ban egyéni és konstruktőr-világbajnoki címet szerzett.
A megállapodás, ahogy az lenni szokott, hivatalosan január elsején léphet életbe, de előbb még meg kell egyezni a McLarennel Alonso hároméves szerződésének felbontásáról. A wokingiak elméletileg kérhetnek lelépési pénzt, de a spanyol szerződésében szerepel egy pont, amely szerint ha a McLarenről kiderül, hogy nem tisztán versenyez, szabadon távozhat. Arról valószínűleg az ügyvédek döntenek majd, hogy a kémbotrányban elmarasztalt (csapat-vb-pontjaitól megfosztott és 100 millió dollárra bírságolt) istálló tényleg kénytelen lesz-e ingyen elengedni Alonsót, vagy a Renault-nak fizetnie kell a pilótáért.
Újabb kérdés a szponzorok helyzete: a spanyol Santander minden bizonnyal Alonso miatt kötelezte el magát a McLaren mellett, és a Vodafone terveiben is szerepelt a kétszeres világbajnok. Lewis Hamilton váratlan sikerei a telekommunikációs cég hitét nem feltétlenül ingatják meg, a Santander helyzete viszont spanyol cégként bonyolult lehet.
A Renault nem lesz szűkmarkú Alonsóval: a Bild szerint megkapja a McLarennél neki járó 22 millió euróját, sőt a csapatot főszponzorként támogató ING pénzügyi vállalat ezt évi hétmillióval megfejeli, így 29 milliót tesz ki Alonso éves bére. A spanyol pilóta visszaszerzését a Renault idei gyenge szereplése miatt a legfelsőbb szinten is támogatta a gyár.
Carlos Ghosn, a Renault igazgatója Flavio Briatore unszolására személyes ügyként kezelte Alonso visszahívását, és a spanyol AS szerint garanciát vállalt rá, hogy Alonso megkapja fizetését, és a csapat is akkora költségvetésből dolgozhat, amekkora a csúcsra való visszatéréshez szükséges.
A libanoni származású vezető egyetlen kikötése a hosszú távú, hároméves szerződés volt: nem akarta, hogy a spanyol csak egy évig versenyezzen a Renaultnál, hogy aztán 2009-ben a Ferrarihoz szerződhessen. Pedig Luca di Montezemolo, a Scuderia elnöke megálmodta magának az Alonso, Kimi Räikkönen álomduót, amely a pletykák szerint az Alonsoellenes Jean Todt és Felipe Massa 2008-as idényt követő távozása után állhatott volna öszsze. A jelek szerint Montezemolónak le kell mondania tervéről, Räikkönen pedig fellélegezhet, mert a közeli jövőben nyugodtan, a Scuderia első számú sofőrjeként versenyezhet.
Alonso szintén első számú pilóta lesz, sőt több is annál, a Bild szerint második számú csapatfőnökké válik, aki részt vehet a fontos döntések meghozatalában, és jogot szerez a második számú pilóta kijelölésére. A Giancarlo Fisichella, Heikki Kovalainen, Nelsinho Piquet hármasból kell választania, és tulajdonképpen csak rajta múlik, ki mellett dönt.
Briatore többször jelezte, hogy kiugrana a bőréből örömében, ha sikerülne visszaszereznie Alonsót, sőt Pat Symonds műszaki vezető társaságában a bizalom jeleként már megmutatta a jövő évi Renault tervrajzait a spanyol pilótának. Briatore biztos benne, hogy a csapat 2008-ban ugyanolyan gyorsan visszatér az élgárdák közé, amilyen hamar távozott közülük az idén.
Alonso érkezése garancia lehetne erre, mint ahogy az is, hogy a csapat mérnöki gárdája szinte semmit sem változott az elmúlt évben, és már kiismerte a Bridgestone gumit, amely senki másnak nem okozott olyan nagy gondot ebben az évben, mint a címvédőnek. Sőt a japán abroncsokhoz villámgyorsan alkalmazkadó McLarennél szerzett tapasztalataival Alonso ebben a tekintetben is aranyat érhet a francia istállónak.