A világbajnoki címről döntő Bra zil Nagydíj előtt már megszólaltattuk a három vb-esélyest, felidéztük az F1 korábbi háromesélyes idényzáróit, most pedig a három pilóta és csapatuk interlagosi statisztikája, illetve szakértői vélemények alapján nekifutunk a végső esélylatolgatásnak.
Ami magát a pályát illeti, egyenetlen útfelülete miatt a McLarennek kedvez, az „ezüstnyilak” ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján stabilabbak a Ferrariknál. Ezt láthattuk Monte-Carlo és Montreal utcáin, amelyek Sao Paulóhoz hasonlóan hagynak kívánnivalót maguk után. Ráadásul akárcsak a hercegségben és Kanadában, most is a Bridgestone lágy és szuperlágy keverékű abroncsait használják. Ugyanezek voltak az autókon a Magyar Nagydíjon is, amelyen szintén a wokingiak diadalmaskodtak.
A ferrarisok bizakodóak, mint elmondták, azóta már tudják, hogyan kell kezelni a szuperlágy abroncsokat, ráadásul Kimi Räikkönen a Hungaroringen a futam során már tartani tudta a lépést Lewis Hamiltonnal. A Scuderia abban is reménykedik, hogy a teljesen újraaszfaltozott pálya karakterisztikája alapjaiban megváltozik, és a növekvő átlagsebesség a vörös autóknak kedvez.
Interlagosban az elmúlt négy évben négy különböző istálló nyert, a Jordan (2003) és a Williams (2004) is itt aratta (a Williams esetében eddigi) utolsó futamgyőzelmét. A McLaren 2005-ben, a Ferrari tavaly nyert itt, a wokingiak Juan Pablo Montoya, a maranellóiak Felipe Massa révén. A Ferrari brazilja a pole pozícióból indulva lett első , a McLaren legutóbbi rajtelsőségéig viszont egészen 2000-ig kell visszamenni az időben.
A három vb-esélyes pilóta közül Fernando Alonso számára a legkedvesebb Interlagos, hiszen mindkét vb-címét ezen a pályán tette biztossá. Ám akárcsak Räikkönennek, neki sem sikerült még itt nyernie. A finnhez hasonlóan végzett már itt dobogós pozícióban – kétszer harmadikként, egyszer (tavaly) pedig másodikként.
Räikkönen esetében a kérdés összetettebb, a finn pilóta egyszer felállhatott a dobogó legfelső fokára, ám 2003-as győzelmétől utólag megfosztotta az FIA, mert kiderült, hogy a helyszínen egy körrel korábbi állás szerint díjaztak, mint ahogy kellett volna. Ezzel együtt háromszor volt második a finn Interlagosban.
Hamiltonnak semmiféle tapasztalata sincs a brazil ringről, esetében abból tudunk kiindulni, hogy az idén négy, számára ismeretlen pályán állt rajthoz, ezek közül Ausztráliában harmadik lett, Montrealban, Indianapolisban és Fudzsiban nyert, míg Kínában is sokáig az élen haladt, de végül a második helyről fel kellett adnia a futamot. Ami a rajtszámát illeti, az 1974ben bevezetett rendszer óta, amely alapján mindenki ugyanazzal a rajtszámmal vezeti végig a szezont, csak Alain Prost nyert kettes autóval, a francia 1985ben, 1989-ben és 1993-ban is azzal lett világbajnok.