A tét: F1-es tesztlehetőség

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2008.07.05. 23:26
Címkék

Óvatos becslések szerint is legalább ötven-hatvanezer ember volt kíváncsi a Renault-világsorozat első versenynapjára a Hungaroringen – a boxutcával szembeni tribünön egy tűt sem lehetett volna leejteni, tisztára, mint a Formula–1-es viadalon. És nemcsak a látvány volt első osztályú, a hangulat is – a Renault-csapat például azzal szórakoztatta a nagyérdeműt, hogy beindította tavalyi F1-es gépét, s ha az érces, üvöltő hang még nem lett volna elegendő, az autó mellé leült egy mérnök számítógéppel az ölében, és a brutális versenygéppel (akárha zongora lett volna) eljátszotta a Marseillaise-t. Elképesztő! A francia himnuszt muzsikálta Giancarlo Fisichella autója.

Nem sokkal később már nem „zenélt”, hanem száguldott a Hungaroringen – olyan erővel, hogy szinte feltépte az aszfaltot. Palik László négy kört tett meg a zsúfolt lelátók előtt. „Bevallom, a

bemutató körök előtt elképzeltem, milyen sebességgel fordulok majd el a kanyarokban, ám menet közben rá kellett jönnöm, hogy ezzel az autóval sokkal gyorsabban is lehet menni – mondta Palik. – Hihetetlen a tapadása, meglepett, hogy mi mindent meg lehet vele csinálni. Nagyon jó érzés volt tömött lelátók előtt autózni, az emberek pedig nagyon kedvesek voltak, még a célegyenesben, háromszáz körüli tempónál is hallottam a kürtök, dudák hangját.”

No igen, a Renault-rendezvény már tavaly is nagyon népszerű volt, ami egyáltalán nem csoda. És nemcsak azért, mert a részvétel ingyenes, hanem azért is, mert a Formula–1-gyel ellentétben itt nincsenek elzárva a pilóták és a csapatok – a nézők kis túlzással oda mehetnek és azt néznek meg, ahová és amit akarnak.

Ha kerékcsereversenyre vágynak, akkor azt, ha régi Renault versenyautókat szeretnének látni, akkor azt, ha élményautózásra jelentkeznének – semmi baj, megtehetik.

No és nem utolsósorban rendkívül izgalmas autóversenyeket láthatnak. A Formula–Renault 3.5 kategória gépei némi túlzással a tíz-tizenöt évvel ezelőtti F1-es technikának felelnek meg – nem csoda, hogy a szombati versenyen is volt minden, mi szemszájnak ingere. Látványos előzések, boxutca-áthajtásos büntetés, no és a biztonsági autót is többször a pályára kellett küldeni.

A rendkívül látványos verseny végén a győzelmet a pontverseny éllovasa, Giedo van der Garde szerezte meg. A pilótát a rajttól kezdve Julian Jousse nyomás alatt tartotta, de megelőzni nem tudta, így meg kellett elégednie az ezüst babérkoszorúval. A harmadik helyet Fabio Carbone harcolta ki – ő a tizennegyedik pilóta, aki az elmúlt nyolc verseny során dobogóra állhatott. Ez ékesen bizonyítja a mezőny kiegyensúlyozottságát. A tét pedig óriási: aki nyer az összetettben, az idény végén tesztlehetőséget kap az F1-es csapatnál. Senki sem mondhatja, hogy ez nem első osztályú ajánlat…

A Renault-világsorozat második versenyfutamaira vasárnap kerül sor.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik