motorjaihoz mérnököket is ad, a szervizháttérbe ilyenformán senkinek sincs beleszólása, az magasabb szinten dől el.
S hogy szakértő szemmel milyennek látja Talmácsi esélyeit a 250 köbcentis mezőnyben?
„Egy világbajnok mindig világbajnok – akármilyen kategóriában húzza a gázt. A gyári támogatás jövőre is garantálja számára, hogy remek motorral versenyezzen, úgyhogy szerintem jó eredményekre lehet képes…”
Essék néhány szó a szombati edzésnapról is, amelynek végén Talmácsi illusztris társaságban (Casey Stoner – MotoGP és Marco Simoncelli – 250 kcm) vehette át a pole pozíciósnak járó karórát; az már reggel nyilvánvaló volt, hogy sok változást nem várhatunk péntekhez képest, ami magyar szempontból jó hír volt, nagyon is jó… Egész éjszaka szakadt ugyanis az eső, mintha dézsából öntenék, s bár napközben időnként elállt, annyira sohasem, hogy felszáradjon az aszfaltcsík. (A pálya melletti kempingben vödörrel kellett kimerni a vizet a sátrakból…)
Ezután várható volt, hogy a pénteki, száraz körülmények között megtartott időmérőn elért eredmények érvényesülnek, ami egyben azt is jelenti, hogy Talmácsi Gábor indulhat a pole pozícióból. Pályafutása során nyolcadszor – a cseh pályán másodszor. A magyar pilóta azonban nem pihent: délelőtt a kettes számú motorját (azaz a Jessica nevű gépet) próbálta vizes pályára állítani, délután pedig tökéletesítette a „művet”. Így már szárazra és vizesre is megfelelő motorja van – nem érheti meglepetés a vasárnapi viadalon.
„Már az edzés elején nyilvánvaló volt, hogy nem lehet javítani, ennek ellenére érdemes volt kimenni a pályára, már csak azért is, mert a vizes beállításokat mindenképpen szerettem volna tökéletesíteni – mondta
Talmácsi, aki papírral tömte ki bőrruhája elejét, hogy ne fújjon át rajta a szél az ősziesre forduló időben. – Nyugodtabban alszom úgy, hogy sikerült jó beállítást találni.”
S bizton állíthatjuk, a magyar drukkerek is nyugodtabban alszanak, ha Talmácsi gondtalanul alszik, s jó hangulatban ébred a verseny napján…