Ifjabb Tóth János és Tagai Ró bert (Peugeot 207 S2000) három pontot szerzett a kisvilágbajnokságnak is nevezett IRC-sorozat augusztusi cseh viadalán, s talán ez lendületet ad a párosnak a hét végi svájci versenyen is, amelyen ismét összecsap a külföldi toppilótákkal. A hétszeres magyar bajnok a legjobb tíz közé várja magát – de remélhetőleg ez csak a szokásos visszafogott esélylatolgatás tőle.
Hogy tetszenek a svájci pályák?
Mindegyiken négyszer tudtunk végiggurulni. Érdekesség, hogy itt nem azt határozzák meg, hányszor mehet az ember, hanem az időintervallumot, amelyen belül meg lehet nézni a szakaszokat – mondta ifj. Tóth. – Persze ki van ez találva, elég messze vannak egymástól a gyorsasági szakaszok, hogy egyiken se tudj négynél többször menni. A jellegüket tekintve szélesebbek, mint az olasz utak, és nincs egymás után olyan sok kanyarkombináció, mint mondjuk a San Remo-ralin, meglepő viszont, hogy az aszfaltutakat néhol két-három kilométeres murvás részek szakítják meg.
Izgalmasan hangzik.
Az is, pláne, hogy van a szakaszok között negyven kilométeres is, ami még itteni viszonylatban is hosszúnak számít.
Mit gondol az esélyekről?
Az indulók között van jó néhány helyi menő, de ők szerintem nem előzik majd meg a top IRC-pilótákat, arról pedig, hogy magunkat hová várom, egyelőre fogalmam sincs. Annak ellenére nehéz verseny lesz, hogy nincs annyi nagy rivális, mint az augusztusi cseh viadalon. Ezúttal is a tízbe kerülést tűztem ki célul.
A csehországi pontszerzés meghozta az étvágyát?
Igen, és lelkileg is nagyon jót tett, hozott egy kis megnyugvást. Bevallom, előtte nagyon rossz érzés volt, hogy nem tudtunk eredményt felmutatni. A pontszerzésnek köszönhetően Svájcban biztosan bátrabb leszek.
Furcsa a bátorságról beszélni egy hétszeres magyar bajnokkal…
Az a gond, hogy eddig nem tudtam kihozni a Peugeot-ból a maximumot, még a cseh viadalon sem, amelyen pedig három IRC-pontot szereztünk. Az idén nagy változást jelentettek a BF Goodrich gumik, amelyek kanyarsebessége és féktávja sokkal kiszámíthatóbb, mint a korábban használt abroncsoké. És én nem mindig használtam ki az általuk nyújtott lehetőséget. Ezen csak az segít, ha az ember sokat megy az autójával, ezért a svájci viadal elé is beiktattunk egy tesztet. A verseny után meglátjuk, mennyit segített.