Az új géppel száguldott

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.10.28. 23:29
Címkék
Talmácsi Gábor nem pihen. Vasárnap este az év végi díjkiosztón átvette az összetett harmadiknak járó bronzérmet és a legtöbb rajtelsőséget szerző pilótát illető órát, de az ünnepséget követő partira már nem ment el, mivel hétfőn folytatódott a munka – pontosabban elkezdődött egy újabb fejezet. A magyar világbajnok pályafutása utolsó 125 köbcentis viadala után egy nappal már a jövő évi versenygépét, a 250 köbcentis gyári Apriliát tesztelte Valenciában.

Hogyan telt az ismerke dés első napja? Hogyan telt az ismerke dés első napja?

Már az is remek érzés volt, amikor kigurultam a motorral a boxutcából – mondta Talmácsi. – Nagyon jó, hogy eddig eljutottam, és többé már nincsenek a fejemben azok a gondolatok, hogy ki fiatalabb a kategóriában, és ki nem, hogy ki könynyebb nálam, és ki nehezebb. Úgy érzem, jó kategória lesz ez nekem.

És milyen volt a motor?

Délelőtt rakták össze nekem, és déltől ötig megtettem vele ötvennyolc kört. Az első benyomás nagyon jó: iszonyatosan gyors ez a motor. Míg a százhuszonötben sokszor húztunk teli gázt, itt végig kontrollálni kell, szinte alig van rá lehetőség, kanyarodás közben pedig egyáltalán nincs. Az eddigi versenygépeim közül egyikhez sem tudnám hasonlítani, nagyon kemény, nagyon merev, és csak akkor kezded el érezni, hogy milyen jó futómű van alattad, ha elkezdesz gyorsan menni vele. Amíg lassan mész, addig kezelhetetlen.

Viszonyításképpen megnézte a hétvégi köridőket? Most még nem számított az időeredmény – ezt sulykolta a csapatfőnököm is. Azt mondta, bőven lesz még lehetőségem tesztelni, haladjak csak lépésről lépésre. Azért persze nem bírtam ki, és megnéztem, hogy az egy perc harmincnyolc másodperces időm (1:38.472) mire lett volna jó, és azt láttam, hogy két másodperccel lassabb, mint Álvaro Bautista körei a verseny során. De nem is reális, hogy közel legyek az éllovasokhoz, hiszen egyelőre nagyon távol vagyunk az optimális beállításoktól. Sokszor éreztem, hogy sodródik a motor, és volt, hogy az egyenesben is el kellett vennem a gázt.

Ezek szerint a beállítások folyamatos változtatásával telt a nap?

Kicsiket léptünk előre, mert az volt a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb kört megtegyem. De én sem erőltettem a változtatásokat, ugyanis nem akartam hülyeséget mondani, szeretném megvárni, amíg biztos leszek a dolgomban.

Elfáradt? Ez a motor majd' harminc kilóval nehezebb és hatvan lóerővel erősebb, mint az előző volt.

Az az igazság, hogy azt hittem, sokkal fárasztóbb lesz, mert mindig azt látom, hogy a kettőötvenes pilótákatrengeteget maszírozzák, talán még többet, mint a MotoGP-seket. Felkészültem rá, hogy begörcsöl majd az alkarom, hogy fájni fog mindenem, ehhez képest semmi sem történt, pontosabban csak anynyi, hogy kellemesen elfáradtam. Már alig várom, hogy holnap újra felüljek a motorra.

Nem volt furcsa egyedüli negyedliteresként tesztelni a MotoGP versenyzői között?

Jó érzés volt Rossiékkal motorozni, bár amikor az egyenesben elmentek mellettem, azt hittem, szétesik az Apriliám, olyan brutális hangjuk volt. Többször be is csaptak, mert olyan hangosak, hogy már sokkal hamarabb hallod, és lehúzódsz, mint ahogy odaérnének.

Összességében nagyon élveztem a helyzetet.

Legfrissebb hírek

Sallai Roland nagy gólokat lőtt a Török Kupa elődöntőjében – videók

Légiósok
8 perce

Az Espanyol ellen is folytatódott a Valencia sorozata

Spanyol labdarúgás
45 perce

Kézilabda: a nyolcból hét hely még kiadó a fiú négyes döntőkben

Utánpótlássport
52 perce

Öttusa-vk: hétből hat magyar elődöntős a budapesti versenyen

Egyéb egyéni
1 órája

Kétszeri hosszabbítás után egyenlített a Fehérvár a férfi kosárlabda NB I negyeddöntőjében

Kosárlabda
1 órája

MK: Paksi FC–ZTE FC elődöntő

Labdarúgó NB I
1 órája

Udvardy Panna főtáblára jutott Madridban

Tenisz
1 órája

Nyert Sopronban, egy meccsre az aranytól a DVTK a női kosárlabda NB I-ben

Kosárlabda
2 órája
Ezek is érdekelhetik