Turán Frigyesnek kilenc pont a hátránya az összetettben Spitzmüller Csabával szemben – ezt akkor sem lenne könnyű ledolgozni, ha minden rendben lenne, de úgy, hogy Turán nem a megszokott Peugeot 307 WRC-t terelgeti a hét végi Mecsek-ralin, hanem egy A-csoportos Mitsubishit, szinte lehetetlen.
„Sajnos két nagyon jelentős támogatónk is érdekelt a tőzsdén, és nem állnak a legjobban, így mi sem várhatjuk el, hogy a rali legyen számukra az első – mondta Turán. – Nem érkeztek meg a pénzeink, így nem tudjuk kibérelni a Peugeot-t. Nehéz helyzetünkben Tagai Tomiék siettek a segítségünkre, használhatjuk azt az A-csoportos Mitsubishit, amellyel korábban három szezont teljesítettem.”
Illúzió lenne azt gondolni (és ha mélyen magába néz, talán maga a pilóta sem hiszi), hogy Acsoportos autóval fel lehet venni a versenyt egy World Rally Carral szemben, úgyhogy Turán egyetlen esélye, ha Spitzmüller hibázik. „Lelkileg megvisel az ügy, mert az egész idényünket a bajnoki címre tettük fel. De azt is el kell fogadnom, hogy ezeknek a támogatóknak köszönhetően tudtam egyáltalán beülni a Peugeot-ba, és kiharcolni az esélyt a győzelemre. Most egyvalamit tehetünk, a nézőket kiszolgálva megpróbálunk a lehetőségekhez képest elöl menni, hogy ha alkalom adódik, lőtávolban legyünk” – mondta Turán.Spitzmüller egyrészt meglepődött a fejleményeken, másrészt tökéletesen megérti, ami történt, mivel ő is pontosan tudja, jelen gazdasági helyzetben nehéz összekaparni a pénzt a versenyzésre. A saját szempontjából viszont a fenti hír azt jelenti, hogy megváltoztak az erőviszonyok, s nőtt az esélye.
„Nekünk nem kellett volna Fricivel küzdenünk, elég lett volna közvetlenül mögötte végezni a végső sikerhez, de így teljesen más a helyzet. Hacsak az időjárás nem szól bele a küzdelembe, nekünk van nagyobb esélyünk. Badarság lenne élet-halál harcot vívnunk a győzelemért, amikor nincs is rá szükségünk. Az élet azonban nagy forgatókönyvíró, láthattuk a hét végén a Formula–1-es idényzárón. Azt megígérhetem, mi húzós tempót diktálunk, mert ha lassan megyünk, abban nagyobb a hibaszázalék, mint ha gyorsan” – mondta Spitzmüller, aki ennyire közel talán még sohasem állt a bajnoki címhez, mint most.