Amíg a Citroënt és a Peugeot-t magába foglaló francia PSA konszern elzárkózott a Honda által eladásra kínált Formula–1-es istálló megvásárlásától, David Richards szívesen újrakezdené együttműködését a brackleyi gárdával. A csapatot még annak BAR-korszakában, 2002-től 2004-ig irányító szakember több interjúban is megerősítette, hogy érdekli az együttműködés. Richards cége, a Prodrive az Aston Martin sportautóprogramja és a Ford ausztráliai túraautó-csapata mellett a Subaru rali-vb-ben szereplő istállóját is gardírozta, így azzal, hogy a japán cég kivonul a raliból, Richards megteheti, hogy másfelé kacsingat.
„Kiürült az íróasztalom, így több szabad időm lesz arra, hogy új lehetőségeken gondolkozzam – mondta Richards a Sunnak, majd a BBC interjújában is kifejtette elképzeléseit. – A hosszú távú jövőnkről kell döntést hoznom, és látok rá esélyt, hogy a Formula–1-hez csatlakozzunk. A költségcsökkentési tervezet csábítóvá teszi a sportágat, úgy tűnik, kevesebb pénzből is fenn lehet majd tartani egy csapatot, sőt még jó eredményeket is el lehet érni. A Prodrive két fő szempontja az eredményesség és az ésszerű gazdálkodás.”
Richards a kilencvenes években a Benetton csapatfőnökeként is dolgozott, az elmúlt években pedig cégével benevezett az F1-es világbajnokságba, csak éppen a McLarennel tervezett együttműködésből semmi sem lett. A Prodrive név most mégis megjelenhet az F1ben, ehhez állítólag arab befektetők segíthetik hozzá Richardst, akinek legfőbb feladata tehetős szponzorok felkutatása lenne. Ross Brawn csapatfőnöki és Jenson Button versenyzői állása nem forogna veszélyben, de Nick Fry igazgatónak vélhetően új állás után kellene néznie – Richards ugyanis állítólag megorrolt a szakemberre, aki a Prodrive ügyvezetőjeként került a Hondához, és Richards 2004-es kirúgását követően a japánokkal maradt csapatfőnökként.