Ez a világbajnokság más lesz, mint a többi. Nemcsak azért, mert csökkent a futamok száma (15-ről 12-re), és mert tradicionális helyszínek (például Monte-Carlo) maradtak ki a naptárból, hanem azért is, mert a gazdasági világválság – egyáltalán nem meglepő módon – az autósportban mutatkozott meg először.
A négy helyett mindössze két gyár csap össze a márkavilágbajnoki címért, a versenyzők azonban nem lettek kevesebben, csak sokan autót váltottak. A világbajnoki címvédő Sébastien Loebnek (Citroën) és két legfőbb riválisának, Mikko Hirvonennek és Jari-Matti Latvalának (Ford) nem kell új típushoz alkalmazkodnia – ott folytathatják, ahol tavaly abbahagyták.
Loeb hatodik világbajnoki címére hajt, a két finn az elsőre – ráadásul csapattársként. Hirvonen mostanra rengeteg tapasztalatot szerzett, murván bármikor képes felvenni a versenyt a rekorddöntögető francia szupersztárral – ha aszfalton is sikerül, veszélyes ellenfél lehet. Latvala a feltörekvő nemzedék egyik legtehetségesebb tagja (tavaly a legfiatalabb vb-futamgyőztes lett), s ha az idén valamivel kiegyensúlyozottabban szerepel, vele is számolni kell. Ha éppen nem borul fel, rettenetesen gyors.
Nagy hiányzó a 2003-as világbajnok Petter Solberg, aki mögül visszalépett a Subaru (a vb-n nagy hagyományú márka mellett a Suzuki távozott), s néhány héten keresztül bizonytalan volt a szereplése. Az írországi idénynyitón nem is rajtol, viszont a következő futamon, a számára hazai versenynek számító Norvég ralin elindul egy Citroënnel. Izgalmakban azonban így sem lesz hiány a hét végén, hiszen a murvafelhordások mellett esetleg fagyra, hóra is számítaniuk kell a ralisoknak.