Folyik a hangulatkeltés

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.02.11. 06:20
Címkék
Legkésőbb hat hónap múlva el kell készülnie a Balatonringnek ahhoz, hogy tesztversenyt lehessen tartani rajta egy hónappal a szeptember 20-ra tervezett Magyar Nagydíj előtt. Felröppent a hír, hogy nem haladnak jól az építkezések, veszélybe kerül a futam. A sportot felügyelő miniszter elmondta, a kormány mindent megtett, amit vállalt, az építő és a többségi tulajdonos cáfolja a rémhíreket.

A hír szárnyra kapott, és esemé nyek áradatát indította el. A motorcyclenews internetes újság kö zölte, veszélyben a szeptember 20-ra tervezett gyorsasági motoros Magyar Nagydíj, sőt egyenesen arról számolt be, hogy alighanem törölni kell a naptárból. Hivatalos MotoGP-forrásokra hivatkozott, bár a megfogalmazás, amelyet használt, eléggé megfoghatatlan. A hír itthon is nagy visszhangot keltett, főleg azután, hogy Gyenesei István sportért felelős miniszter kedd délelőtt, a kormányszóvivői tájékoztatón úgy fogalmazott: ő is bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy a pálya idejében elkészül-e, s hogy már az idén lesz-e rajta verseny.

„A hazai feltételek megteremtése mind állami, mind önkormányzati oldalról a tervezett ütemben halad – nyilatkozta lapunknak Gyenesei István. – A jogdíjhoz szükséges összeget is előteremtettük, úgyhogy váratlanul ért a hír, mely szerint elmaradhat a futam. A magyar sportot és a turizmust is érzékenyen érintené, ha nem lenne verseny. Bízom benne, hogy a szárnyra kapott hír csak kacsa, de az biztos, hogy legkésőbb február végén el kell kezdeni az érdemi munkát ahhoz, hogy minden rendben legyen. A nyomvonalat kijelölték, de más egyelőre nem történt – a labda az ő térfelükön pattog.”

A sávolyi ring építésének előkészületeit végző spanyol Grupo Milton cég elnöke, Kovács Bence János elmondta: tartják az előre meghatározott ütemet, minden határidőt betartottak, sőt extra tempót diktálnak… Ezt támasztja alá az is, amit Stefano Favarótól, a nyolcadliteres világbajnok Talmácsi Gábor menedzserétől megtudtu nk. Mint arról már korábban beszámoltunk, a pálya 70 százalékos tulajdonosa a spanyol WCM cég, amelynek vezetője Jorge Martínez, Talma csapatfőnöke, így érthető, hogy a menedzser hozzá fordult a hazánkban felvetődő kérdéssel. Martínez a tengerentúlra utazott, de jobbkeze, Facundo García mindenkit megnyugtatott.

„Facundo megnyugtatott, hogy folynak a munkálatok, és lesz magyar verseny szeptember huszadikán – mondta Stefano Favaro. – Nem értik a felbolydulást, hiszen az engedélyek nagy része már a birtokukban van. És még egyszer elmondta, nincs ok a bizonytalanságra.”

A Balatonring (amelynek alapkövét tavaly novemberben tették le Sávoly község határában) a tervek szerint Európa három leggyorsabb versenypályája közé tartozik majd, 200 hektárnyi területen, 200 millió eurós beruházás részeként épül fel, és várhatóan körülbelül százezer nézőt vonz a Balaton környékére. A magyar fél részéről már a kezdetektől Ujhelyi István, a nemzeti turisztikai bizottság elnöke volt az összekötő, ő kezdte el annak idején a tárgyalásokat a magyar viadalról, így természetesen az ő álláspontjára is kíváncsiak voltunk.

„A brit honlap meg nem nevezett forrásra hivatkozva közölte a hírt, de már olyasmit is hallottam, hogy a vetélytársak vannak az ügy mögött… – szögezte le Ujhelyi. – Csodálkozom, mert semmiféledöntésről nem tudok, semmiféle egyeztetés sem történt, sőt szinte napról napra van olyan munkafázis, amely a magyar verseny előkészítésével és nem a lemondásával kapcsolatos. Bizakodó vagyok, mivel a spanyol beruházó legutóbb a múlt héten jelezte, minden az ütemterv szerint halad. Magam végig azt mondtam, az a lényeg, hogy öt évre megszerezzük a jogot. Ez megvan, s ha bármilyen okból 2009-ben nem lenne futam, 2010 tavaszán akkor is lesz. Fölösleges a hangulatkeltés.”

Információink szerint konkrétan a pálya kivitelezésének az eredeti ütemterv szerint áprilisban kell elkezdődnie, más kérdés, milyen hatással van az építésre a gazdasági világválság, amely elsőként a technikai sportokat érte el. A spanyol befektető azonban elszánt, s ez mindenképp pozitívum. A pályán legkésőbb egy hónappal a vb-futam előtt tesztversenyt kell tartani, ami azt jelenti, hogy a munkálatokra alig több mint hat hónap van. Martínez cége épített már ennyi idő alatt pályát, a versenyzők körében népszerű valenciai ringet…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik