A tavalyi idény végéig Honda néven működő Formula–1-es istálló elkészítette új autóját, így a vasárnap kezdődő jerezi tesztelésen is részt tudna venni. A német Auto Motor und Sport szaklap értesülései szerint a csapat már ki is fizette a Mercedesnek az éves motorszállítás első részletét, és már csak arra kell várni, hogy a Honda vezetősége áldását adja, hogy Ross Brawn csapatfőnök átvegye a gárdát.
„Nem kell lemondanunk semmiről, van okunk a derűlátásra – mondta Brawn. – Csak a zöld jelzést várjuk, és mehetünk tesztelni.”
Hétfőn Fukui Takeo, a Honda ügyvezető igazgatója – aki júniusban leköszön posztjáról – azt nyilatkozta, hogy nincs olyan érdeklődő a csapat iránt, akit komolyan lehet venni, de nem zárta ki annak lehetőségét, hogy az istálló vezetősége átvegye a gárdát. A Mercedesről úgy hírlett, hogy csak hétfőig vár, de a stuttgartiak jelezték: nincs megszabott határidő, bármikor a csapat rendelkezésére állnak – és a motorjuk paramétereit már el is küldték Brackleyba, a Honda főhadiszállására, ahol át tudták alakítani a kocsit úgy, hogy már csak bele kelljen helyezni az erőforrást.
Egyes források szerint Nick Fry csapatigazgató nem marad Brawn mellett, az Auto Motor und Sport szerint ez arra utal, hogy a gárdával korábban hírbe hozott David Richards – Fry elődje az együttes élén – mégis kész a projekt élére állni. Ezt azonban eddig az összes fél cáfolta.
Amíg a Honda excsapata a túlélésért küzd, a tengerentúlon bemutatták a Formula–1-es mezőnyhöz 2010-ben csatlakozni szándékozó USF1 alapjait. Ken Anderson egykori F1-es tervező és Peter Windsor újságíró (a Williams egykori menedzsere) olyan istállót akar létrehozni, amelynek központja az egyesült államokbeli Charlotte-ban lesz és amelynek működéséhez nem kell nagy autógyár vagy milliárdos üzletember. Windsor szerint a pénzügyi válság megkönnyíti a feladatukat, hiszen az F1-ben éppen a recesszió miatt hoznak olyan szabályokat, amelyek olcsóbbá teszik a szereplést.
Az USF1-et örömmel várják a száguldó cirkusz szereplői, s Windsorék úgy vélik, nem lesz nehéz motorszállítót találniuk, hiszen a Renault kivételével az összes, F1-ben érdekelt márka egyik legnagyobb piaca az Egyesült Államok. Elsősorban hazai versenyzőket szerződtetnének, de előfordulhat, hogy az első években tapasztalt pilótát fogadnának, aki segít – Windsor Rubens Barrichellót említette mint tökéletes megoldást. A 2010-es autó a tervek szerint már az ősszel elkészül, de a teszttilalom miatt januárig nem lehet pályán kipróbálni. A charlotte-i központ mellett bérelnének egy európai telephelyet is, ahol az idény előtti tesztelések, illetve az európai versenyek idején el lehetne végezni a szükséges munkákat, illetve ott tárolnák a motorhome-ot, a kamionokat és egyéb kellékeket, amelyek az európai idény alatt szükségesek.
Az USF1 mellett másik jelentkező is van új F1-es istálló alapítására, a nemzetek nem hivatalos autóverseny-sorozata, az A1GP első embere ugyanezen töri a fejét. Tony Teixeira korábban a Spyker, a Honda és a Toro Rosso felvásárlását is fontolgatta, de most úgy érzi, jobb nulláról kezdeni. A dél-afrikai üzletember szülőhazájában, Portugáliában a portimaói pálya mellett akar központot felépíteni, amely az A1GP mellett a saját F1-es istállójának is a főhadiszállása lenne.