Veszélyben az indulása

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.02.25. 00:33
Címkék
Benik Balázs háromszoros abszolút bajnok a magyar ralimezőny egyik meghatározó alakja. Pontosabban az volt eddig, mert az idén nem biztos, hogy rajthoz tud állni a teljes sorozatban. Sőt szinte biztosan nem. Az ok: nincs meg a megfelelő anyagi háttér. Benik azt mondja, elmúltak azok az idők, amikor bármit feláldozott a raliért, de ha egy támogató holnap bekopogna az ajtaján, semmi sem tántoríthatná el attól, hogy ott legyen a rajtnál.

Előfordulhat, hogy nem tud rajthoz állni a teljes ob-sorozaton? Előfordulhat, hogy nem tud rajthoz állni a teljes ob-sorozaton?

Sajnos igen. Nincsenek meg a feltételek, amelyek lehetővé tennék a versenyzésemet. Hazudnék, ha azt mondanám, nincs függőben néhány szponzori megbeszélésem, de reálisan nézve szinte biztos, hogy navigátorommal, Lukács Józseffel nem leszünk ott az első néhány futamon.

Hogyan történhetett ez meg?

Nem könnyítette meg a versenyzők, konkrétan az én dolgomat, hogy egy hónappal ezelőtt még nem volt biztos, a World Rally Carok egyáltalán indulhatnak-e a bajnokságban. A támogatók mindennap feltették nekem a kérdést, én pedig nem tudtam válaszolni, vajon hová helyezik azt a kategóriát, amelyben mi versenyzünk. Mindez irreálisan nehézzé teszi a tervezést egy olyan sportágban, mint a rali. Számomra már rég nem az a kérdés, hogy kik vezetik a sportágat, vagy kik vannak az elnökségben, hanem hogy tesznek-e az autósport jobbításáért, vagy sem. Úgy érzem, most nem a ralisok érdekei a legfontosabbak, amit nagy problémának tartok.

A szponzorkeresésnél egyáltalán nem számít a három abszolút bajnoki címe?

Valamennyit számít, de sokkal több múlik a kapcsolatokon.

Mintha kissé kiábrándult lenne.

Nem vagyok az, de tény, volt időszak az életemben, amikor azt mondtam, bármilyen áldozatra hajlandó vagyok a versenyzésért, mindent háttérbe szorítok miatta. Ez most megváltozott. Úgy állok hozzá: szeretnék versenyezni, de nem mindenáron. Ha az egész idényt ki kell hagynom, hát kihagyom... Persze ha holnap bekopogtat valaki, és azt mondja, Benik úr, támogatnám a versenyzését, nem lenne az az erő, ami megállíthatna. Egyelőre azonban nincs erről szó.

Tehát versenyezni még mindig ugyanúgy szeret, mint régen?

Igen, és nagyon fog hiányozni, sőt már most hiányzik. Ha a tévében meglátok egy autósporttal kapcsolatos felvételt, viszketni kezd a tenyerem, én is szeretnék menni…

Ha nem tud indulni, nézőként ott lesz azért a pálya szélén?

Valószínűleg nem bírom majd ki, hogy ne nézzem meg a többieket, de hát a versenyzők nem nézni, hanem művelni szeretik a ralit. Úgyhogy majd meglátom, hogy bírom lelkileg.

Számítson rá, hogy a rajongói sem könnyítik meg a dolgát.

No igen, biztos kérdezgetnek majd. Amúgy, ha őszinte akarok lenni, az irántuk érzett tisztelet miatt tártam fel egy hónappal a bajnoki rajt előtt a tényállást. Nem akarom hitegetni őket, szeretném, ha tiszteletem jelének tekintenék az őszinteségemet.

Ha mégis rajthoz tud állni néhány versenyen, marad a WRC-nél?

Azzal megyek, amire lehetőségem lesz. Az ember persze előre szeret nézni, nem visszafelé, így természetesen maradnék a WRC-nél, hiszen az a raliautók csúcsa, ezért tőlem függetlenül helyük van a magyar bajnokságban. A WRC kincs a rali számára, és az a privát véleményem, hogy ha valaki meg tudja teremteni a hátteret, hogy ilyen autóval versenyezzen, hát nem szabad elvenni a játékát.

Úgy látom, mélyen érinti az ügy, némi keserűséget érzek ki a hangjából.

Igen, de szerencsére van, ami még mélyebben megérint: feleségemmel, Anettel május elejére várjuk a kisfiunkat, s ez minden keserűséget feledtet velem, minden másnál fontosabb. Egyelőre kicsit izgulok, nem tudom, miként állok helyt majd apaként, de remélem, nem vallok kudarcot.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik