Hónapokig a Honda-istálló túl élési esélyei adták a fő témát F1-es berkekben, aztán amikor kiderült, hogy Brawn néven folytatja, a gárda lehengerlő teszteredményeiről beszélgettek a szakértők és a szurkolók. Az együttes anyagi helyzete biztosnak tetszett, miután Ross Brawn csapatfőnök bejelentette: a gyakorlásokon elért eredmények nem csalás következményei, nincs szüksége szponzorokra az idény teljesítéséhez.
A svájci Motorsport Aktuell szerint azonban gyökeresen megváltozott a helyzet azzal, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség leszögezte: nem a Honda jogutódjaként tekint a csapatra, hanem teljesen új szereplőként. Bár hozzátette, az új istállókat sújtó nevezési díjtól eltekint, a Honda eredményeiért járó jutalmaktól az utolsó fillérig elesik a Brawn. Azaz kiesik a költségvetéséből az a 22 millió euró, amellyel számolt az istálló, és amely rendkívül fontos lenne ahhoz, hogy a 300 munkatársától így is megváló csapat végigversenyezze az idényt.
A svájci lap szerint ahhoz, hogy az istálló élvezze a Honda után járó hasznokat, az F1 szereplőinek beleegyezése kellett, és amíg a rivális csapatok nem ellenkeztek, Bernie Ecclestone élt vétójogával. Nem csoda, hiszen az általa vezetett Formula One Managementnek kellene fizetnie, ráadásul Brawn a télen elutasította Ecclestone kölcsönajánlatát, amit rossz néven vett az F1 gazdasági elöljárója.
Ha a Brawn bevételéből valóban kiesik ez az összeg, szponzorokat kell találnia, s ehhez szükségesek az idény eleji jó eredmények. Az első nagy megméretés csütörtökön, a gépátvételkor lesz, a több csapat által kifogásolt diffúzorról (a padlólemez hátsó, aerodinamikai szempontból fontos végződése) akkor derülhet ki, hogy megfelel-e a szabályoknak. Brawnék – akikkel hasonló helyzetbenvan a Toyota és a Williams is – akkor sem nyugodhatnak meg, ha az alkatrész átmegy az ellenőrzésen, ugyanis a Red Bull már jelezte, óvni fog.
Több szakértő elmondta, ebben az ügyben csak az óvás jelenthet megoldást, de a melbourne-i döntés után fellebbezés várható attól, akinek nem adnak igazat, a másodfokú tárgyalást pedig biztosan nem tartják meg a jövő hét végi Malajziai Nagydíj előtt.
Azaz bármilyen eredményt érnek el a kérdéses diffúzorral versenyzők, néhány hétig nem lehetnek biztosak benne, hogy meg is tarthatják pontjaikat.
Közben a pilóták az ilyenkor szokásos pályabejáráson és szponzori rendezvényeken vesznek részt. Többféle sportot is kipróbálhatnak: Adrian Sutil görkorcsolyázott, Sebastian Vettel ausztrál focizott, Fernando Alonso az európai focit játszotta, Nelsinho Piquet gokartozott, Sébastien Bourdais csapattársával, Sébastien Buemivel teniszezett, míg Giancarlo Fisichella, Robert Kubica és Timo Glock pókerezett.
Természetesen helyi hírességek is bekapcsolódtak a játékba.
Mark Webber és a McLaren pilótái a helyi tűzvészek károsultjaival találkoztak. Amíg a Red Bull versenyzője kint járt a „terepen”, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen egy kórházban tett látogatást.