Nem a Brawn-istálló autóinak remekléséről szólt az idény első hivatalos edzésnapja, az Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén a Williams-Toyotát kormányozó Nico Rosberg volt a leggyorsabb. Ami azonban a leginkább érdekes, hogy a tréningeken az első hétben volt a Williams, a Brawn és a Toyota két-két pilótája, akik egyaránt a verseny előtt kérdésessé vált diffúzort használják. A gépátvételkor és három csapat hivatalos észrevételét követően a sportfelügyelők tárgyalása után is szabályosnak vélt alkatrész tehát olyannyira fontos az idény kezdetén, hogy látható előnyt ad a használóinak.
Christian Horner, a csütörtöki „feljelentők” egyike, azaz a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy miközben utolsó próbálkozásképpen fellebbezést terveznek a felügyelőtestület ítélete ellen, a gárda főhadiszállásán már azt elemzik a mérnökök, hogy miképpen lehetne lemásolni valamelyik módszert.
„Nem várhatunk, ebben a helyzetben minden nap kulcsfontosságú – mondta Horner. – Ám nem egyszerű megoldásttalálni, mert az egész télen tervezett autó viselkedését alapvetően befolyásolhatja a diffúzor módosítása, ami egyébként sem olcsó mulatság.”
Horner szerint a Williams, a Toyota és a Brawn előnye valós, azaz amíg a többi csapat nem fejleszti ki a maga „új értelmezésben” megtervezett diffúzorát, ezek az istállók csatáznak a győzelmekért. Érdekes, hogy az egyetlen, aki a hat pilóta közé befért, éppen Horner versenyzője volt: a hazai pályán száguldó Mark Webber negyedik lett.
Amíg a szakértők egy része biztosra veszi a diffúzoruk miatt remeklők sikersorozatát, a többiek úgy vélik, a pénteki szabadedzés után ugyanott járunk, mint a téli tesztelések végeztével, azaz nem derült ki, hogy ki mit tud. A szabadedzéseken ugyanis ugyanúgy szabadon választhatják ki teendőiket a csapatok, mint a felkészülés során, tét először a hivatalos időmérőn lesz.
Lehetetlen igazságot hirdetni, ez részben a szombati időmérő, részben a vasárnapi futam után derül ki. Vagy még akkor sem.
Visszatérve a csapatok és Bernie Ecclestone között folyó vitára, amelynek egyik lehetséges folyományaként az Ausztrál Nagydíj bojkottja is szóba került (ez a veszély azóta elmúlt), egymás után születnek meg az érintett felek nyilatkozatai. Az istállók szervezete (FOTA) azzal reagált Ecclestone hétközi kitálalására – amelyben kiderült, hogy Flavio Briatore a melbourne-i futam kihagyásával fenyegette meg az F1 gazdasági vezetőjét –, hogy ha egy csapat bojkottot hirdet, a többi is mellé áll, és az egész azért került szóba, mert Ecclestone 2006-os, 2007-es és 2008-as pénzekkel tartozik. Az elöljáró erre azt mondta, senkivel szemben sincs adóssága, mert miután 2007 végén lejárt a Concorde-szerződés, különkülön egyezkedik a csapatokkal. Péntek este ismét az istállók térfelén pattogott a labda, amelyek nyomatékosították, nem múlt el a bojkott veszélye – viszont nem a teljes nagydíjra tervezik, legfeljebb egy szabadedzésen marad üres a pálya.