A melbourne-i futam izgalmas alakulásában nagy szerepük volt a Bridgestone gumiknak, amelyek közül a szuperlágy keverék néhány kör után elkopott az autókon, és a nagy teljesítménykülönbségek miatt számos előzést láthattunk. A japán gyár a hét végi sepangi futamra a kemény mellett nem a tavalyi közepesen kemény keveréket viszi el, hanem a lágyat, éppen azért, hogy ismét nagy legyen a különbség a két választható abroncs között.
„Bizonyára nagy nehézséget okoz a csapatoknak a lágy keverékű gumi, Sepangban még sohasem próbáltuk ki” – mondta Hamasima Hirohide, a Bridgestone motorsportrészlegének vezetője.
Egyesek szerint felesleges sima felületű gumikeverékekről beszélni, ezeket ugyanis csak száraz pályán lehet alkalmazni, Malajziában viszont az év ezen időszakában késő délután rendszeresen esik az eső. Kuala Lumpurban az elmúlt öt napból négyen volt felhőszakadás délután négy és hét óra között, és mivel az Ausztrál GP-hez hasonlóan a malajziai futam is helyi idő szerint délután ötkor rajtol, ez komplikációt okozhat.
A versenyzők egy része Melbourne-ben az alacsonyan járó napra panaszkodott, amely a szemükbe sütött, ez a hatás eső esetén annyira zavaró lehet, hogy az sem zárható ki, hogy emiatt idő előtt leintik a versenyt.
„Nem kellene ezt erőltetni, ha nem világítják ki úgy a pályát, mint Szingapúrban, és nem lehet éjszakai futamot rendezni, akkor tartsák kora délután. Remélem, a vezetők is megértik, mit akarok ezzel mondani” – mondta Nico Rosberg, akinek rossz hír lehet, hogy Melbourne-ben elégedettek a tapasztalatokkal a rendezők.
Fernando Alonso nem a kezdés időpontjától tart, hanem attól, hogy Melbourne után Sepangban sem sikerül az élmezőnybe kerülnie.
„Ha Malajziában nem jutok be az időmérő harmadik fázisába, az azt jelenti, hogy nehéz évünk lesz, és nem marad esélyünk a vébécímre. Mindenesetre meglepődnék, ha nem lennénk gyorsabbak” – mondta Alonso, aki szerint adiffúzorügy április 14-i tárgyalásának eredménye a világbajnoki címekért folyó csatát is eldöntheti, sőt az AS-nak nyilatkozva azt sem tartotta elképzelhetetlennek, hogy mind a 17 futamot Ross Brawn autói nyerik meg.
A Brawn-istálló ugyanis nagy előnyt élvez a többiekkel szemben, és ha a továbbiakban is engedélyezik sajátos padlólemezének használatát, megtarthatja fölényét. Öt istálló, a Renault, a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a BMW már elkezdte tervezni saját diffúzorát, amelyet a párizsi tárgyalás Brawnnak kedvező eredménye esetén le is kell gyártaniuk. A Renault állítólag a vb harmadik futamán már be is vetheti saját módosított szerkezetét.
„Ostobaság az egész huzavona, hiszen azt akarták, hogy csökkenjen a kocsik leszorítóereje, de ettől az eszköztől csak nő. Az ésszerűség a betiltását követelné – mondta Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke. – A szélcsatornában már kipróbáltunk ilyen megoldásokat, és máris tizennégy százalékkal jobbak a kocsi mutatói. Ha fejlesztjük, és az autót is hozzáigazítjuk, harminc vagy akár negyven százalékkal növelhetjük a leszorítóerőt.”
Alonso azonban rámutatott, hogy a teljes átépítés hónapokig eltarthat, ezalatt a Brawn előnye behozhatatlanná válhat. Csupán azért, mert három csapat okosabb volt a többinél, nem lehet betiltani egy eszközt, igaz, a Formula–1-ben már fordultak elő érdekességek. A show-nak jót tenne, ha kiegyenlítődnének az erőviszonyok, sokáig tartana a vb-versenyfutás – azaz semmit sem lehet kizárni.