Megint Button

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.04.05. 01:32
Címkék
Jenson Button az idény második versenyét is az első rajtkockából kezdi, mögüle a két Toyota indulhat. Az időmérő nagy vesztese Felipe Massa volt, az előző két sepangi futam pole pozíciósa a Ferrari rossz döntése miatt csak a 16. helyről indul.

Jenson Button az idény második versenyét is az első rajtkockából kezdheti meg, a Brawn pilótája hajszállal verte meg Jarno Trullit a Malajziai Nagydíj időmérő edzésén. Az egy hete Melbourne-ben nyerő Button remek pozícióban van, köszönhetően szerelőinek, akik péntekről szombatra virradóra kielemezték a Brawn-Mercedes első két szabadedzésének adatait, és sikerült úgy beállítaniuk az autó egyensúlyát, hogy Button Albert Park-i önmagát idézhette.

Csapattársa, az új váltót használó Rubens Barrichello negyedik lett az időmérőn, de a tengelykapcsoló cseréje miatt csak a nyolcadik helyről indulhat. Így sem kell feladnia, a Brawn ugyanis versenykörülmények között is kiemelkedik a mezőnyből. Esőben pedig különösen jó lehet Rubinho, aki a tavalyi Brit GP-n az egyébként borzalmas Hondát is be tudta hozni a harmadik helyre. Az esőben bízik Sebastian Vettel is. Az időmérőt a harmadik helyen záró, a Robert Kubicával történt melbourne-i ütközése miatt tíz rajthellyel hátrébb sorolt német a középmezőnyből igyekszik felverekedni magát.

Hetven százalék esélyt adtak az esőre az időmérő előtt, de elmaradt a csapadék. A versenyre nyolcvan százalék sansz van rá, de nem tudni, mennyire lesz intenzív az esőzés. A nem túl erős zápor bizonyára felbolygatja a mezőnyt, egy tomboló viharban azonban az is előfordulhat, hogy csak a biztonsági autó mögött köröznek a pilóták. Meg kell jegyezni, hogy pontokat csak akkor osztanak, ha legalább két kört megtesz a mezőny, de ha az 56 körös táv háromnegyede előtt véget vetnek a futamnak, csak fél pontokat kap az első nyolc (az első ötöt, a második négyet, és így tovább). Ahhoz, hogy tíz egységgel gazdagodjon a győztes (nyolccal a második, és így tovább), legalább 42 kört meg kell tenni.

Remélhetőleg elmarad a csütörtökihez hasonló vihar, és nem kell számolgatni, a verseny rajtjának halasztása a helyi idő szerint délután öt órai rajt miatt viszont szóba sem kerülhet.

Visszatérve az időmérőre, Felipe Massa úgy jött Sepangba, hogy ausztráliai kiesése után kárpótolja magát, de szombaton csak mélyebbre süllyedt. Miután

a Ferrari tarolt a péntek délutáni szabadedzésen, mindenki, még Button is a Scuderiát tartotta a verseny esélyesének. Az időmérő első szakaszában a magabiztos maranellóiak pilótái csak egy-egy kört tettek meg, azt hitték, ez az előző évekhez hasonlóan ahhoz mindenképpen elég, hogy a második fordulóba jussanak. Néhány perccel a vége előtt még az elsők között állt Räikkönen és Massa, de a boxból rémülten figyelték, hogy egyre lejjebb csúsznak a listán. Kimenni már nem volt idő, és amíg Räikkönen megállt a 14. helyen, Massa a 16. pozícióban, a kiesők között találta magát. Spórolni akartak a lágy gumikkal, amelyeket esős versenyben nem is használnak többet Malajziában.

A Ferrari tavaly többször is kellemetlen helyzetbe hozta Massát, aki ezúttal is önhibáján kívül, a csapat vezetőségének döntése miatt került a mezőny második felébe.

Lewis Hamilton sem járt sokkal jobban, de a címvédő Massával szemben úgy véli, ennél többet nem is nagyon lehetett volna kihozni a kocsijából. Räikkönen végül kilencedik lett az időmérőn (a pole pozíció megszerzésére nem sok esélye volt), Barrichello és Vettel büntetése miatt a hetedik helyről indulhat. A fülgyulladással bajlódó Fernando Alonso a kilencedik rajtkockából várhatja a rajtot.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik