Még muszáj gyorsulni

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.04.09. 06:29
Címkék
A visszaszámlálás elkezdődött, s hogy ne legyenek túlságosan izgatottak emiatt, a motorosok hétfőn és kedden teszteléssel „múlatták az időt” Katarban. Talmácsi Gábor elcsúszott, és a 13. helyen végzett, Tóth Imre pedig versenyszimulációt hajtott végre, és 18. lett.

Edzésről edzésre folyamatosan javult, mégsem volt elégedett az idénynyitó előtti utolsó tesztnapon Talmácsi Gábor. „Az első edzésen harmadik voltam, utána tizedik, de még a harmadik tréningre sem tudtuk úgy beállítani az Apriliát, hogy ne akarjon kiesni a kezeim közül – mondta Talmácsi. – Millió beállítást próbáltunk, az utolsóval el is estem, úgyhogy visszatérünk az alaphoz, amely ugyan nem tökéletes, de lehet vele közlekedni.”

Az ellenfelek nagyon erősek – közülük is kiemelkedik Alvaro Bautista –, ezt bizonyítja, hogy az utolsó edzésen 13 pilóta volt 1.2 másodpercen belül. A magyarnak azonban van még egy titkos ütőkártyája: a számítógépes adatok szerint jól alkalmazkodik ahhoz a helyzethez, amikor a használt gumikon elkezd csúszni a motor. Ha az első hét-nyolc körben, amíg jól tapadnak a gumik, az élmezőnnyel tud tartani, talán előnyt kovácsolhat ebből.

„Ha az első ötben tudnék végezni, már elégedett lennék – folytatta Talmácsi, aki azt is tudja, a pálya melyik részén kell gyorsulnia. – Megkaptam Bautista leggyorsabb körének számítógépes adatait, s kiderült, a köztünk lévő időkülönbség a pálya utolsó szektorában alakul ki, ahol három gyors jobbkanyar van egymás után. Ebben csak az a meglepő, hogy az elmúlt években az volt a kedvenc kombinációm, az apriliások azt mondták, azóta sem tud ott senki olyan gyorsan menni, mint én. Most meg kisodródik a motorom, ezt a problémát kell megoldani.”

Tóth Imre továbbra is arra koncentrált, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtse – ez sikerült is, hiszen 78 kört teljesített –, mivel ő mindössze egy teszten tudott részt venni az idény előtt, szóval kellenek a kilométerek.

„Az alsó fordulatszám-tartományokban nem húz jól a motor, de a versenyszimulációk jól sikerültek, nemcsak egy-egy gyors köröm van, hanem folyamatosan tartom a szintet” – mondta Tóth.

A következő esemény a csütörtöki kötelező fotózás és versenyzői eligazítás, péntektől pedig már kezdődik a villanyfényes száguldás Katarban.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik