Az éjszakai versenyről időről időre új kérdések vetődnek fel. A megfelelő világítás immár nem okoz gondot (hetven focipályát – vagy éppen egy autópályát Katartól Moszkváig – világíthatnának meg azzal areflektormennyiséggel, amely a losaili aszfaltcsíkon biztosítja a fényt), az árnyékokat azonban időről időre meg kell szokniuk a versenyzőknek. Azt mondják, olyan, mintha folyamatosan előzni próbálná őket valaki, ami miatt ösztönösen nem „borítják” le annyira a motort, mint amennyire kellene. Ez persze csak a hét eleji tesztek első napján jelentett gondot, mostanra mindenki ugyanúgy közlekedik a katari aszfaltcsíkon, mintha fényes nappal lenne, nem pedig éjszaka.
A versenyhétvége a szokásoknak megfelelően a pénteki edzésekkel kezdődik, ám már csütörtökön is tele volt a boxutca – a pilóták és a csapatok az utolsó simításokat végezték, hogy a rajtra minden készen álljon.
„Apró darabjaira szedték szét a motort a szervizeseim, mert nem tudtunk rájönni, mi lehet az oka, hogy egy szintig könynyen eljutunk, utána azonban nem tudunk továbblépni, nem tudjuk lefaragni azt a néhány tizedet, amely ahhoz kellene, hogy az éllovasokkal tartsuk a lépést – mondta Talmácsi. – Miután milliónyi beállítást kipróbáltunk, s némelyiknél egyáltalán nem éreztem, hogy bármi változna, arra jutottunk, hogy talán valamelyik alkatrésszel lehet gond a futóműben. Ezért szedték szét és rakták össze újra az Apriliát. Az edzésen kiderül, hogy mire jutunk vele.”
Talmácsi az idén először versenyez egyszemélyes csapatban, ami abból a szempontból szokatlan számára, hogy nincs akkora sürgés-forgás a boxban, csak egy motor, az övé körül forog minden. Azt mondja, így sokkal jobb dolgozni, mert letisztultabb minden. A csütörtöki technikai ellenőrzésen minden rendben ment, némi különbséget jelentett, hogy a negyedlitereseknél a pilóták súlyát nem rögzítik, mivel a motornak van minimumsúlya, nem pedig a versenyzőnek és a gépnek együtt, ahogyan a 125-ösöknél megszokta.
Talma délután „lólátogatóban járt” (erről keretes írásunkban olvashatnak), este pedig a Katarban dolgozó futballedzőhöz, Tornyi Barnabáshoz voltak hivatalosak vacsorára, beszélgetésre. Attól nem kell tartani, hogy esetleg nem alusszák ki magukat, hiszen a pénteki 45 perces szabadedzés (ahogy arról beszámoltunk, az idén már csak egy lesz belőle) a 250 köbcentis kategória mezőnye számára 20.30 órakor kezdődik.
Nemcsak Talmácsi, Tóth Imre is száguld az említett tréningen, számára azonban már nem lesz új a kategória, hiszen két éve ott versenyez, viszont a felkészülés nem a megszokott ütemben zajlott, az utolsó pillanatban állt össze a költségvetés, tesztelni sem nagyon maradt ideje. Mostanra azonban minden rendben van, csütörtökön az utolsó matricák is felkerültek az Apriliára, következhet az igazi küzdelem.
„Még csütörtökre is bőven maradt tennivaló, de készen lettünk, és ez a legfontosabb. Edzésképpen quadoztunk egy kicsit a sivatagban, ami nagyon jó volt, délutánra azonban beborult az ég, és még egy kis eső is esett, éppúgy, mint tavaly. Ez még nem lett volna baj, de volt egy kis homokvihar is, ami azt jelenti, hogy a pénteki edzésen biztosan sokkal rosszabb minőségű lesz a pálya, mint a teszteken” – mondta Tóth.
A kategória legesélyesebbje ezen a hétvégén egyértelműen Álvaro Bautista, s nemcsak azért, mert brillírozott a hét eleji tréningen, hanem mert fő riválisának, Marco Simoncellinek kedden műtötték meg a törött sajkacsontját, s ha el is indul a viadalon, valószínűleg nem tudja százszázalékosan terhelni a csuklóját.
Ami a magyarokat illeti, Talmácsi azzal lenne elégedett, ha bekerülne a legjobb öt közé, Tóth Imre pedig a pontszerző pozíciók valamelyikére vágyik. Egy biztos: a pénteki szabadedzésen pontosabb képet kapunk az erőviszonyokról.