Miközben a csapatok a diffúzorügy lezárását követően a Kínai Nagydíj helyszínén gyülekeztek, a McLaren-istálló nagy-britanniai főhadiszállásán Ron Dennis bejelentette: a jövőben semmiféle szerepet sem vállal az F1-es gárdában. A McLaren első embere a csapatvezetői poszt után az istálló elnöki tisztségét is Martin Whitmarshnak adta át, míg ő a jövőben az F1-es projekttől teljesen elszakadó utcai részleg, a McLaren Automotive programját irányítja.
A különválás teljes lesz, amit megerősít, hogy az új részleg nem a wokingi főhadiszálláson működik majd, hanem teljesen új gyárat építenek. Az első sportautó 2011-ben gördül le a gyártósorról. Dennis szerint a gazdasági válság ellenére ez a legjobb időzítés, hiszen az F1 költségcsökkentési tervezete miatt leépítések lesznek a csapatoknál, így rendkívül képzett és tapasztalt munkaerő szabadul fel, lesz kiből válogatni az új projekthez.
„Bernie Ecclestone és Max Mosley bizonyára nem szomorkodik, hogy kikerülök az F1 vérkeringéséből – mosolygott Dennis a bejelentéskor. – Ám ne higgyék, hogy valaki megkért volna erre, egyedül döntöttem úgy, hogy átalakítom a McLaren felépítését, és ehhez az az elhatározás is hozzátartozott, hogy szakítok a Formula–1-gyel. Elsődleges célom, hogy négy-öt éven belül megduplázzam a McLaren-csoport értékét.”
A brit sajtóban máris elkezdődtek a találgatások arról, hogy Dennis bizonyára az Ausztrál Nagydíj sportfelügyelői előtt történt hazugságok miatt áll fel, amolyan ultimátumként az FIA előtt. Dennis és a Sanghajban tartózkodó Whitmarsh is cáfolta, hogy a döntésnek köze lenne az F1-es botrányhoz, amely április 29-én az FIA motorsport-világtanácsa előtti meghallgatáson tetőzik majd – súlyos esetben eltiltással is sújthatják a csapatot. (Whitmarsh Sanghajban elárulta, hogy a McLaren múlt heti elnökségi ülésén felajánlotta lemondását, de a tulajdonosok elutasították.)
Közben Sanghajban a diffúzorügy következményei jelentik a fő beszédtémát, a gépátvételkor már sokan azt lesték, sikerült-e valakinek máris találnia olyan megoldást, amely a Brawn, a Toyota és a Williams kialakításához hasonlít. Helyi jelentések szerint a Renault és a McLaren alakította át a diffúzorát, de nem úgy, ahogy a korábbi jelentések szerint számítani lehetett rá. A franciáknál Fernando Alonso pénteken tesztel egy kezdetleges dupla diffúzort, míg a britek a korábbi alkatrészükön finomítottak, de még nincs szó két lemezről.
A KERS terén vannak változások, a Ferrari Kínában megbízhatósági okokból nem használja energia-visszanyerő rendszerét, míg a BMW-nél sikerült „fogyasztani” az F1.09-es alapsúlyából, így Robert Kubica pénteken kipróbálhatja az elektronikus eszközt.
A legnagyobb gond a gumikkal várható. A pilóták csütörtökön felháborodva nyilatkoztak arról, hogy a Bridgestone a közepesen kemény mellett a szuperlágy abroncsokat szállítja Sanghajba, aminek az lesz a következménye, hogy az Ausztrál GP-hez hasonlóan gyorsan elkopnak a gumik.