Hertha: Amikor a lányok nézik a srácokat, azok többet adnak bele – Dárdai

Vágólapra másolva!
2017.02.03. 11:24
A Hertha BSC néhány szurkolói csoportjánál kivágta a biztosítékot, hogy a klub a globalizáció útját járva újabb kampányokba kezdett, amelyekkel elsősorban a külföldi rajongókat célozza meg. A tradíciókkal együtt élő fanok attól félnek, hogy az identitásuk kerülhet veszélybe. Elképzelhető, hogy a hétvégi, Ingolstadt elleni bajnokra mindössze 35 ezer néző látogat ki a stadionba.

Néhány hete három szurkolói csoport levelet írt a klub vezetőségének. Szerintük a klub szakított néhány hagyománnyal, ez pedig nem tetszik nekik.

We try, we fail, we win (Próbáljuk, elbukunk, nyerünk) – a berlini csapat nem annyira régen bevezetett új mottója. Ez az angol nyelvű szöveg, továbbá a rózsaszín mez és a narancssárga színű szerelések azok, amik nem nyerték el a tetszését a drukkerek néhány csoportjának.

Még 2016 augusztusában az alábbi transzparenst feszítették ki a stadionban. „Tradicionális klubból marketingmalac".

A szurkolók a nemtetszésüket nyilvánították ki – már tavaly nyáron (Fotó: hertha-inside.de)
A szurkolók a nemtetszésüket nyilvánították ki – már tavaly nyáron (Fotó: hertha-inside.de)

A hírek szerint az Ingolstadt elleni találkozóra tiltakozásul jó néhány szurkolói brigád nem megy el (2017-ben ez az együttes első otthoni fellépése), ezért mindössze 35 ezer nézőt várnak. A pályaválasztóként játszott mérkőzéseket tekintve ebben a szezonban 2016 utolsó hazai bajnokiján voltak a legkevesebben Berlinben (32 ezren).

A klubnak már angol nyelvű YouTube-csatornája is van, és sokat kommunikál a külföldi szurkolóival. Ez természetes jelenség a futballban: ha egy csapatnak jól megy, miért ne próbálna meg minél szélesebb körben új híveket szerezni. Természetesen az üzleti érdekeket is szem előtt szeretnék tartani a vezetők.

Michael Preetz elismerte, hogy talán jobban kommunikálhatták volna a kampány lényegét a drukkerek felé. Hozzátette, hogy mindez természetesen nem a „régi” szurkolók ellen szóló akció.

Az ügyben Dárdai Pál is megszólalt. „A hagyományainkat tisztelő szurkolókra is szükségünk van, de újakra is vágyunk – megpróbáljuk jobban, összehangoltabban csinálni. Fontos, hogy a csapat érezze a drukkerek biztatását. Olyan ez, mint a suliban: amikor a lányok nézik a srácokat, azok többet adnak bele.”

A Hertha BSC szombaton 15.30-tól az Ingolstadt ellen lép pályára. Dárdai Pálék az utóbbi öt fordulóban négyszer kaptak ki.

NÉMET BUNDESLIGA
19. FORDULÓ, PÉNTEK

20.30: Hamburg–Bayer Leverkusen (Tv: Eurosport2)

SZOMBAT
15.30: Bayern München–Schalke (Tv: Eurosport2)
15.30: Borussia Mönchengladbach–Freiburg
15.30: Hertha BSC–Ingolstadt
15.30: Köln–Wolfsburg
15.30: Hoffenheim–Mainz
18.30: Borussia Dortmund–RB Leipzig (Tv: Eurosport2)

VASÁRNAP
15.30: Augsburg–Werder Bremen (Tv: Eurosport2)
17.30: Eintracht Frankfurt–Darmstadt (Tv: Eurosport2)

AZ ÁLLÁS
1. Bayern München 18 14 3 1 42–11 +31 45
2. RB Leipzig 18 13 3 2 36–16 +20 42
3. Eintracht Frankfurt 18 9 5 4 23–15 +8 32
4. Borussia Dortmund 18 8 7 3 38–21 +17 31
5. Hoffenheim 18 7 10 1 31–19 +12 31
6. Hertha 18 9 3 6 26–21 +5 30
7. 1. FC Köln 18 7 8 3 27–16 +11 29
8. Freiburg 18 8 2 8 24–30 –6 26
9. Bayer Leverkusen 18 7 3 8 28–28 0 24
10. Mainz 18 6 4 8 27–31 –4 22
11. Schalke 18 6 3 9 21–20 +1 21
12. Augsburg 18 5 6 7 15–20 –5 21
13. Mönchengladbach 18 5 5 8 18–27 –9 20
14. Wolfsburg 18 5 4 9 17–26 –9 19
15. Werder Bremen 18 4 4 10 22–38 –16 16
16. Ingolstadt 18 4 3 11 17–29 –12 15
17. Hamburg 18 3 4 11 15–35 –20 13
18. Darmstadt 18 2 3 13 12–36 –24 9

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik