Két magyar autós páros indul a Dakar-széria portugál viadalán

Vágólapra másolva!
2008.09.09. 18:53
Papírmunkával kezdődött – ahogy szokott. A különböző pecsétek begyűjtése, a műholdas navigációs rendszer beüzemelése, no és a hivatalos iratok bemutatása mind-mind szerves része egy terepraliviadalnak. Túl kell esni rajta, aztán kezdődhet az igazi küzdelem a szerdától vasárnapig tartó száguldás, a Dakar-széria második állomása. (Amint arra talán sokan emlékeznek, az elsőt áprilisban tartották Magyarországon és Romániában.)
Szalay Balázsék rajthoz állnak Portugáliában
Fotó: Mirkó István (NS-archív)
Szalay Balázsék rajthoz állnak Portugáliában
Szalay Balázsék rajthoz állnak Portugáliában
Fotó: Mirkó István (NS-archív)
Szalay Balázsék rajthoz állnak Portugáliában

Olimpiai bajnok a jobb egyben

A Volkswagen-csapat egyik pilótája, Mark Miller az első szakaszt versenyen kívül teljesíti. Az amerikai mellett ugyanis a „jobb egyben” nem megszokott navigátora ül, hanem egy híresség, egy friss olimpiai bajnok, a gyeplabdázó Christopher Zeller. Róla azt kell tudni, hogy ő szerezte az egyetlen – és döntő – gólt a spanyolok elleni pekingi döntőben. „A gyeplabda egy kicsit olyan, mint az autósport: sok múlik a csapatmunkán és a tökéletes összhangon” – mondta az újdonsült navigátor. Nos, szerdán kiderül, mennyire lesznek összhangban Mark Millerrel.
A portugál viadalra két magyar autós páros nevezett be: a Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Antara RR), illetve a Liszi László, Rack György duó (Mitsubishi Pajero).

Szalayéknak az a tervük, hogy a lehető legközelebb kerüljenek a gyári versenyzőkhöz – a pilóta úgy érzi, az idén a technikai újításoknak köszönhetően csökkent a különbség, ezt próbálják tovább faragni.

„Jó versenynek ígérkezik, technikás ralis pályákkal és persze a szokásos homokos szakasszal, amelyet a Dakarról már jól ismerünk. Kíváncsian várom a rajtot” – mondta Szalay a Nemzeti Sportnak.

Lisziék számára a tisztes helytállás a legfontosabb, a pilóta a technikai különbségekből adódóan már azzal is elégedett lenne, ha a legjobb húsz közé bekerülne, úgy, mint az áprilisi magyar-román viadalon.

„Az autónkat már a Dakarra készítettük fel, igaz, az új motor még nincs benne, azt majd csak a januári viadalon használjuk. Ez az utolsó nagy nemzetközi versenyünk a Dakar-előtt” – fogalmazott Liszi.

Ami a Dakar-szériát illeti, az első, magyar-román viadalt Carlos Sainz nyerte meg, ő most is itt van, s az esélyekről csak annyit mondott: „Felkészültünk, az autó pedig nagyon gyors” – majd sejtelmesen elmosolyodott.

Egy kétszeres ralivilágbajnoktól ez bizony dicséret, nem is kicsi… A Matador ezúttal is felveheti a küzdelmet a Mitsubishi sztárjaival, Stéphane Peterhansellel, Nani Romával és Luc Alphanddal, a BMW újdonsült sprint Ek-győztesével, Nasszer al Attijahhal, no és persze figyelnie kell a csapattársaira is, hiszen Giniel de Villiers és Dieter Depping legalább annyira jó pilóta, mint a fent említett urak.

A küzdelem tehát minden lesz, csak unalmas nem, s remélhetőleg közvetlenül a gyári menők mögött ott viaskodnak majd a magyar párosok is.

Peterhansel: teszt után verseny

A kilencszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansel nem unatkozik mostanában. Közvetlenül a Dakar-széria portugál viadala előtt csapattársaival Marokkóban tesztelte a vadonatúj turbódízel Mitsubishi Racing Lancert, és ezt követően adott interjút.
– Három hét alatt összesen hétezer kilométert tettünk meg, többet, mint amennyi a mért szakasz a Dakar-ralin. És az autó végig tökéletesen megbízható volt: minden fő alkatrész jól bírta a kiképzést.
– És gyors a kicsike?
– Tavasszal volt egy összehasonlító teszt, akkor gyorsabb volt, mint a régi modell, most a régit nem vittük, úgyhogy nincs pontos adatom, de úgy tűnik, gyorsabb.
– Ez tehát az utolsó versenye az utóbbi időben sikert sikerre halmozó Pajero Evo-nak?
– Igen. És bevallom, érdeklődve várom ezt a portugál versenyt, mivel mi az utóbbi hat hónapban semmiféle fejlesztést nem hajtottunk végre az autón, ellentétben a riválisokkal. A maximumon kell autóznunk ahhoz, hogy lépést tartsunk az ellenfelekkel.
– De gondolom, ez a célja.
– Mindig úgy állok oda a rajthoz, hogy győzni szeretnék.
– A nagy tesztelések közepette azért maradt ideje pihenni is?
– Persze! Egy hónapot töltöttem Korzikán. Van ott egy házam, oda utaztam el. Bicikliztem és motoroztam a hegyekben és az erdőkben, élveztem a napsütést és a nyarat. Ott is sok a barátom, ismerősöm, úgyhogy egyetlen percig sem unatkoztam. Nekem ez egyébként sem nagyon megy, aktív emberke vagyok.

Mitsubishi turbódízel Racing Lancer
Hosszúsága: 4475 mm
Szélessége: 1990 mm
Súlya: 1900 kg
Motor: 6 hengeres, turbódízel
Nyomaték: 650 Nm
Benzintank kapacitása: meghatározhatatlan
Váltó: 5 sebességes, Ricardo-típusú, szekvenciális váltó
Fékek: Brembo típusú, léghűtéses
Felnik: OZ alumínium
Gumik: BF Goodrich
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik