Az első nap után Spitzmüller Csaba áll az élen Egerben
Az első nap után Spitzmüller Csaba áll az élen Egerben
KATEGÓRIÁK, KÜLÖNCSATÁK
N-csoport. Aschenbrenner Györgyöt abszolút negyedik helye amúgy is kiemeli a mezőnyből, a kategóriatársak pedig úgyszólván bottal üthetik a nyomát. Ha minden így marad – és nemigen van rá esély, hogy befogják –, akkor az új szabályok értelmében ő nyeri az ob-futamot, hiszen a WRC-ket csak a nyílt ob-ban értékelik.
A8. Hideg Krisztián az első szakasztól kezdve eszelős tempót diktál – miután a verseny előtti teszten úgy érezte, nem elég gyors, annyira igyekezett az ellenkezőjét bizonyítani, hogy a riválisoknak nem sok esélyük volt vele szemben.
S1600. Ollé Sándornak vannak érdekes emlékei Egerről (kétszer is beleesett itt a patakba), most azonban minden rendben, vezeti a kategóriát. Egy ideig úgy tűnt, Pálinkásék üldözőbe veszik, de aztán technikai okok miatt búcsúztak, így Ollé előnye megnyugtató.
Azzal kezdődött, hogy rögtön az első gyorsasági szakaszon három tizedmásodpercen(!) belül volt Spitzmüller Csaba, Herczig Norbert és ifjabb Érdi Tibor. Ez önmagában meghatározta az erőviszonyokat, jelezte, hogy hárman alighanem késhegyre menő csatát vívnak majd egymással. Így is lett, s volt egy szakasz, amelyen tizedmásopdercre azonos időt autóztak. Elképesztő...
A nap elején Spitzmüller állt az élen, aztán viszont ifjabb Érdi Tibor bebizonyította, hogy tökéletesen felvette új Subaruja tempóját, s már-már kihozza belőle a maximumot. Nyert két gyorsasági szakaszt (az első osztályban ezek voltak az elsők), vezette a mezőnyt (ilyen sem fordult elő vele korábban), s úgy tűnt, ő lehet a futam egyik nagy esélyese, amikor az ötödik szakaszon lassú defektet kapott, s emiatt kétszer is megpördült.
„Összesen több mint egy percet veszítettünk azon a szakaszon, s a hetedik helyre csúsztunk le, onnan küzdöttük vissza magunkat a harmadikra – mondta Érdi. – Álltunk jobban is ennél, s most már biztos vagyok benne, hogy lehet itt versenyt nyerni, ha minden optimálisan alakul. S ami örömmel tölt el: úgy érzem, kilencven százalékot kihoztam az autóból.”
Mit szóljon akkor Herczig Norbert, aki szintén nyert két gyorsasági szakaszt, s ráadásul egyetlen pillanatra sem hagyta nyugodni Spitzmüller Csabát. Űzte, hajtotta, mert feltett szándéka, hogy vasárnap utol is éri. Herczig is új Subaruval kezdte az idényt, s szakaszról szakaszra látványosan javult, ami azt mutatja, hogy kezdi megszokni, megismerni az autót. Hogy tetszik neki, az nem is kérdés, szinte egész nap fülig ért a szája, s örömét még az sem ronthatta el, hogy az egyik szakaszon defektet kapott, s emiatt jó húsz másodpercet veszített. Ha az nincs... De a raliban nem léteznek „ ha"-val kezdődő mondatok.
De visszatérve egy kicsit az éllovasra. Spitzmüller négy részsikert aratott (ebből az egyik az a bizonyos megosztott), s tizenöt másodperces előnyt gyűjtött, ami azonban egyáltalán nem megnyugtató, sőt...
„Bevallom, jól megvoltam eddig úgy is, hogy nem kellett nyomás alatt versenyeznem, de hát mit tehetnék, az ellenfelek nagyon gyorsak – mondta az éllovas. - A tizenöt másodperces előny szinte semmi, vasárnap is nagy küzdelemre számítok. Egyébként semmiféle meglepetés nem ért, tudtam, hogy Norbi és Tibi rettenetesen gyors lesz...”
Nos, a fiúk vasárnap négy gyorsaságin bizonyíthatják rátermettségüket.
A nap krónikájához tartozik még, hogy az egyik gyorsasági szakaszt a mezőny felének nem tartották meg, mert szalonnasütők bozóttüzet okoztak, amit végül a tűzoltók fékeztek meg. Az egyik szakasz pedig olyan volt, mintha patak folyna át az úton… A nap nagy vesztese Turán Frigyes volt, aki váltóhiba miatt kénytelen volt kiszállni a csúcspilóták közül.
START AUTÓ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 36:37.5, 2. Herczig, Baranyai (Subaru Rally Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 15.7 másodperc hátrány, 3. ifj. Érdi, Csökő (Érdi Team, Subaru Impreza WRC) 1:23.3 p h. |