Fotó: tereprali.hu
Szalay Balázs vasárnap további két szakaszt nyert
Fotó: tereprali.hu
Szalay Balázs vasárnap további két szakaszt nyert
De mindez eltörpül amellett, hogy rettenetesen élvezte a versenyt, hiszen egy autóversenyző számára ez a legfontosabb.
„Rengeteg maradt még az autóban, ezeken a hosszú egyenesekkel teletűzdelt szakaszokon el kell hinni, hogy az elképesztő sebességről tényleg megáll” – mondta Szalay, akinek feküdtek a pályák.
A győzelem egyébként azt is jelentette számára, hogy egy futammal a bajnokság vége előtt két ponttal vezeti a pontversenyt a cseh Miroslav Zapletal előtt. Vagyis, kettejük csatája olyan lesz az idényzáró Hungarian Baján, mintha eddig semmi sem történt volna. Aki előrébb végez, az a bajnok… Pontosabban, mindez csak akkor igaz, ha Palik László nem szól bele kettejük csatájába, ugyanis a duplaszorzós idényzárón még erre is van esélye. A szerezhető pontok száma 20, Palik hátránya pedig 6.5 pont.
Más kérdés, hogy a mostani viadalt a harmadik helyen záró Palik továbbra is ostorozza magát az első napi rossz döntése miatt (a szemerkélő esőben sárgumit tett fel, miközben a talaj csontszáraz volt), mert úgy érzi, azon nagyon sok múlt.
„Ettől a versenytől kezdve elöl is használunk kanyarstabilizátort, amitől az autó parádésan kanyarodik, viszont még kell dolgoznunk egy kicsit vele, mert az egyenesekben szinte leugrált az útról, nagyon idegesen viselkedett” – mondta Palik, aki így is harmadikként végzett, a pályafutása eddigi legjobb terepralis eredményét produkáló Korda Erik mögött.
„Nem fáradtam el, de a szemem és az orrom tele lett porral – mondta Korda. – Megpróbáltuk legyőzni Szalayt, de erre ezúttal semmi esélyünk sem volt. A lóerők és a rutin is mellette szóltak ezen a futamon. Persze, legközelebb is megpróbáljuk…”
Negyedikként Murczin Zsolt érkezett, aki azt mondta, egy jó terepralisnak fel kell mérnie, mit tud az autója és mit tud ő – ennek megfelelően kell autóznia. Az ő munkájának a gyümölcse kezd beérni, lassan összeszokik az autójával, s ez az eredményekben is megmutatkozik. Más kérdés, hogy vasárnap kétkerékhajtásúvá vált a Pickup, s ez nem támogatta, hogy hajszolni kezdjék Palikot a harmadik helyért.
A tartalékautóval rajthoz álló Miroslav Zapletalnak (a teszten felrobbant a motorja, ezért cserélt kocsit) ezúttal meg kellett elégednie az ötödik hellyel, mögötte Kristóf Márton érkezett akinek tetszettek a pályák, a ritmus, s az eredménnyel is elégedett volt. Majd szépen helyet cseréltek, mivel Zapletalt a pálya lerövidítéséért megbüntették tíz percre, így a hatodik pozícióba csúszott vissza
Az ünneplés méltó volt a versenyhez, a festői főtérrel a háttérben, a szökőkutak mintha a pezsgőt helyettesítették volna, tisztelegtek a versenyzők előtt, s a környező, mediterrán hangulatú utcákból összegyűltek az emberek, hogy megünnepeljék a győztes párost, Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót.
PROHUN 500, A BRÓKERNET OB 4. FUTAMA, GYULA
Abszolút végeredmény: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Rally Raid Team, Opel Antara RR) 4:51:56, 2. Korda, Tóth Gy. (Érdi Rally Team, Nissan Pickup) 3:04 perc hátrány, 3. Palik, Darázsi G. (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 6:33 p h. |
Az ob állása 4 futam után. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László 47, 2. Miroslav Zapletal, Tomás Ourednicek (cseh, Mitsubishi Pajero) 45, 3. Palik, Darázsi G. 40.5 |