De menjünk sorban!
A pénteki kezdőnapon még kérdéses volt, hogy Turán, Zsiros kettős egyáltalán végig tud-e menni a versenyen, ugyanis egy műszaki hiba folytán (kilyukadt a kipufogódob) autója az első gyorsasági szakaszon kigyulladt. A probléma orvoslását követően (az első napi szakaszokat nem teljesítették) Turánék a szuperrali szabály adta lehetőségeket kihasználva visszaálltak a versenybe, de komoly időveszteséggel (a 35 perces büntetés megpecsételte a sorsukat) követhették csak az élmezőnyt. A folytatás sokkal ígéretesebben alakult, Friciék egyre gyorsultak, és nagyszerű tempóban autózva elkezdték ledolgozni hátrányukat.
„A harmincöt perc büntetéssel a zsebünkben arra nem volt esélyünk, hogy a gyorsasági idők alapján megelőzzünk valakit, de Sousának technikai gondja volt, így beértünk a kategória-hetedik helyen. Optimistán fogjuk fel a helyzetet. Igyekeztünk kihozni a hétvégéből a maximumot, és szerintem sikerült: célban vagyunk, pontokat szereztünk, amelyek talán a végén még fontosak lesznek” – mondta Turán Frigyes, akinek azért még a zárónapon is volt egy kis kalandja: a harmadik gyorsasági szakaszon defektet kapott, öt kilométert tett meg lyukas jobb hátsó kerékkel.
„Nagyon nehéz verseny volt, de élveztük. Persze, először túl kellett tenni magunkat lelkileg azon, hogy a harmincöt perces büntetés tudatában nincs miért kockáztatnunk, mégis muszáj gyorsan menni, hogy legalább teszteljük az autót, tovább ismerkedjünk vele. Ugyanis van még hátra öt verseny ebben a rettenetesen nehéz kategóriában...” – tette hozzá Zsiros Gábor, navigátor, aki a hat világbajnoki pontnak, amit a kategória-hetedik helyért kaptak, azért nagyon örült.
Ami az ifj. Érdi Tibor, Táborszki Attila kettőst illeti, számára minden napra jutott izgalom. Az elsőn beugratott egy árokba (a pilóta látta, hogy baleset történt, és annyira igyekezett, hogy ne verje telibe hátulról a kiesett Citroent, hogy mellé „parkolt"), de eszébe sem jutott, hogy nem folytatja a küzdelmet.
Aztán még aznap, vagyis péntek éjszaka kirabolták a csapat szervizbuszát, elvitték a tartalék-alkatrészek nagy részét. Rendőrségi ügy lett, nyomoztak, helyszíneltek, felelősöket kerestek, miközben Érdiék folytatták a száguldást. Egy ugrató utáni leérkezésnél azonban kilyukadt az olajhűtő, ami egyáltalán nem jött jól, de a magyarok még ekkor sem adták fel. Végül beértek a célba.
„Az időeredményeinket tekintve a kategóriánkban második-harmadik részidőket autóztuk, ami – úgy, hogy még az autóra is vigyázni kellett, lévén a tartalék alkatrészeinknek lába kélt – nem rossz. Akik azonban azt gondolták, hogy a rövid záró nap sétagalopp lesz, tévedtek, hiszen a vasárnapi harminc kilométeres szakasz volt a leginkább autógyilkos az egész hétvégén” – mondta ifjabb Érdi, aki Turánhoz hasonlóan további vb-futamokra készül az idén.
A VÉGEREDMÉNY | |
1. Sébastian Loeb (francia, Citroën DS3) | 3:45:40.9 ó |
2. Mikko Hirvonen (finn, Ford Fiesta RS) | 11.2 mp h. |
3. Petter Solberg (norvég, Citroën DS3) | 23.8 mp h |
Az állás: 1. Loeb 100 pont, 2. Hirvonen 93, 3. Sébastien Ogier (francia, Citroën DS3) 81 |