A Citroën gyári csapatával semmit sem lehetett kezdeni ebben a szezonban, az első versenyhétvége után világos volt, hogy a vb-cím a francia gyár három pilótája között dől el. Az argentin López némi meglepetésre legyőzte Mullert, míg a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb éve inkább az alkalmazkodással telt. Az Autosport rangsorában ezért is kerülhetett Michelisz Norbert a francia elé – no meg azért, mert a Zengő Motorsport félgyári pilótájaként legyőzte a gyári hondásokat.
Az Autosport a személyre szóló jellemzésében leírta, hogy Michelisz nagy hátrányból kezdte a szezont, hiszen a gyári hondásokkal szemben nem tesztelhette az idei szabályoknak megfelelően felturbózott Civicet.
„A hazai versenyhétvégéjén, amelyen Norbi mindig képes valami pluszra, az időmérőn gondok támadtak a felfüggesztésével. Annyiból viszont szerencséje volt, hogy a Honda éppen a Hungaroringen kezdett éledezni – áll a jellemzésben. – A versenynapon Michelisz volt azon kevesek egyike, akik előzni tudtak. A 11. rajthelyről a legjobb hatba jött fel, felülmúlta Loeböt.”
Ekkor Michelisz lendületbe jött, Szlovákiában dobogós lett, míg Oroszországban a győzelemért csatázott Ma Csing-huával, mielőtt Loeb meglökte.
„A szezon második felében Norbi narancs-fekete Hondája gyakran legyőzte a fehér gyári autókat az időmérőkön. Argentínában és Makaóban is volt futam, amelyen csak Lópeztől kapott ki, megérdemelten lett a mezőny legjobb nem citroënes pilótája.”
Az Autosport top 10-e: 1. José María López (1. a vb-n), 2. Yvan Muller (2.), 3. Michelisz Norbert (4.), 4. Sébastian Loeb (3.), 5. Tiago Monteiro (5.), 6. Gabriele Tarquini (6.), 7. Tom Chilton (8.), 8. Tom Coronel (7.), 9. Robert Huff (10.), 10. Gianni Morbidelli (9.)