A tavaly a gyári hondásokat megelőzve a pontverseny negyedik helyen végző Michelisz nagyon várta a dél-amerikai rajtot, amelyre az előző évekhez képest alaposabban felkészülhetett.
„Minden évben nagyon várom az első hétvégét, most mégis kicsit más, mint korábban. Ezen a télen többször is tesztelhettem, így nem amiatt van bennem izgalom, hogy a hosszú szünet után újra autóba ülhetek, hanem magát a hangulatot várom, a versenyhétvégék különleges atmoszféráját, amely már piszkosul hiányzott. Ráadásul a tesztek kíváncsivá is tettek – nagyon érdekel, milyenek lesznek az erőviszonyok” – nyilatkozta Michelisz, aki mindent összevetve a legjobb öt közé várja magát, ami kis szerencsével jelenthet dobogós helyezést is Argentínában.
A Honda az idei szezonkezdet előtt egyértelműen előrébb tart, mint a korábbi években (fejlődött a motor, az elektronika, megbízhatóbbá vált a technika), ami önbizalomra ad okot. Hát még ha idevesszük, hogy a magyar fiú számára tavaly éppen itt, az argentin viadalon jött el a fordulópont a szezonban, hiszen felállhatott a dobogó második fokára. Egy ilyen végkifejlettel most is elégedettek lennénk.
„A világbajnok otthonában kezdődik az év, s az idén is a tavaly remeklő José María López a világbajnokság első számú esélyese, de arra számítok, hogy Yvan Muller ezúttal sokkal nagyobb harcra készteti az argentint – mondta a vb-esélyekről Michelisz. – Ugyanakkor nem hinném, hogy az első hétvégén meg lehet fogni Lópezt, az elmúlt két év eredményeiből látszik, mennyire fekszik neki a hazai pálya és mennyire motiválja őt a közönség. Legalább annyira, mint engem a Hungaroringen a magyar szurkolók…”
Érdekesség, hogy a szabályok értelmében Michelisz az idén újra versenyben lehet a Yokohama Trophyért (amelyet 2012-ben már elhódított), ami azt jelenti, hogy megméretheti magát a nem gyári versenyzők között (kilenc pilótának van erre lehetősége a mostani mezőnyből).
A hétvége nedves pályán elkezdett félórás teszttel kezdődött, amelynek Michelisz szerint szinte semmi értelme sem volt.
„Szinte semmi értelme nem volt ennek a menetnek. Senki nem tehet róla, egy folyamatosan száradó, de nem száraz pályán köröztünk, vagy inkább csúszkáltunk. Loeb, naná, hogy élvezte. Nem tudok még az autóról mit mondani, minden kör más volt” – mondta Michelisz arra utalva, hogy a legjobb időeredmény Mullert és Lópezt megelőzve Sébastien Loebé lett. Az első hatból öt Citroën-pilóta lett, csak Tiago Monteiro fért be a negyedik helyre a gyári Hondával.
Folytatás szombaton az időmérővel.
A HÉTVÉGE TOVÁBBI PROGRAMJA
Szombat
12.45–13.15: 1. szabadedzés
15.00–15.30: 2. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés (Tv: Eurosport2, 20.30)
Vasárnap
19.15: 1. verseny (Tv: Eurosport)
20.30: 2. verseny (Tv: Eurosport)
A 2015-ÖS WTCC-RAJTLISTA
2 Gabriele Tarquini (olasz, Honda)
3 Tom Chilton (brit, Chevrolet)*
4 Tom Coronel (holland, Chevrolet)*
5 Michelisz Norbert (magyar, Honda)*
7 Hugo Valente (francia, Chevrolet)*
9 Sébastien Loeb (francia, Citroën)
11 Grégoire Demoustier (belga, Chevrolet)*
12 Rob Huff (brit, Lada)
15 James Thompson (brit, Lada)
18 Tiago Monteiro (portugál, Honda)
19 Rickard Rydell (svéd, Honda)*
25 Mehdi Bennani (marokkói, Citroën)*
26 Stefano D'Aste (olasz, Chevrolet)*
27 John Filippi (francia, Chevrolet)*
33 Ma Csing Hua (kínai, Citroën)
37 José María López (argentin, Citroën)
68 Yvan Muller (francia, Citroën)
98 Dusan Borkovics (szerb, Honda)*
*a Yokohama-trófeára jogosult privát csapat pilótájaként
A TÚRAAUTÓ-VB 2015-ÖS VERSENYNAPTÁRA
Március 6-8.: Argentína
Április 17-19: Marokkó
Május 1-3.: Magyarország
Május 15-16.: Németország
Június 5-7.: Oroszország
Június 19-21.: Szlovákia
Június 26-28.: Franciaország
Július 10-12.: Portugália
Szeptember 11-13.: Japán
Szeptember 25-27.: Kína
Október 30-november 1.: Thaiföld
November 20-21.: Katar