„Viszonylag nehéz napon vagyunk túl, de nem azért, mert nem voltam eléggé gyors – mondta az OXXO-csapat magyar versenyzője, Kiss Norbert. – Az időmérő edzésen enyém volt a leggyorsabb kör, de a »hűtő körben« feltartottam Adam Lackót, és megbüntettek: a negyedik helyről kellett indulnom. Ez a futam már csak ilyen – kezdjük megszokni. A negyedik rajtpozíció ellenére a versenyen felzárkóztam a harmadik helyre, és jó darabig tartani is tudtam, de tönkrement a fékhűtés, ami miatt valamelyest le kellett lassítanom, ha nem akartam felgyújtani a kamiont. Márpedig nem akartam."
Kiss adott némi háttér-információt is a technikai hibáról: a fékhűtést a pilótafülkéből lehet kapcsolni, úgyhogy rögtön észlelte a hibát. Ha tartotta volna a versenytempót, a fékek ezer fokra felmelegednek, és szétégetne egy-két nagyon fontos alkatrészt az MAN elejében. Márpedig ezt nem akarta kockáztatni, mert vészesen közel volt a második verseny, és mert nem akarta feleslegesen dolgoztatni a csapatot, úgyhogy lassított, és megelégedett a hetedik hellyel.
„A fordított rajtrácsos futamon a második helyről rajtoltam, és rögtön az első körben sikerült megelőznöm az előttem indulót, úgyhogy viszonylag sima győzelmet arattam" – mondta Kiss, aki tehát megtörte a nogarói átkot.
KAMION EB
12–14. FUTAM, NOGARO
1. verseny: 1. Adam Lacko (cseh, Freightliner) 23:03.936, 2. Hahn (német, MAN) 0.641 mp h., 3. Albacete (spanyol, MAN) 7.387 mp h., ...7. Kiss Norbert (magyar, MAN) 37.302 mp h.
2. verseny: 1. Kiss Norbert 23:10.132, 2. Janiec (francia, MAN) 23.515 mp h., 3. Albacete 24.043 mp h. Az állás 14 futam után: 1. Kiss Norbert 233 pont, 2. Lacko 185, 3. Hahn 168