A harmadik futamot az első helyről kezdte Michelisz Norbert, de nem sokáig maradt az élen, csapattársa, a második helyről startoló Gabriele Tarquini ugyanis lerajtolta őt, és elsőként fordulhatott be a célegyenes végén, majd jött Michelisz és Esteban Guerrieri.
SZOMBAT |
08.30–09.00: 1. szabadedzés |
10.10–10.40: 2. szabadedzés |
12.30–13.00: 1. időmérő |
15.25: 1. verseny (12 kör) |
VASÁRNAP |
10.00: 2. időmérő |
15.30: 2. verseny (12 kör) |
16.55: 3. verseny (15 kör) |
Az argentin gyanúsan jót rajtolt, s jött is hamar az értesítés a versenyigazgatóságtól: bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, mert kiugrott a startnál. Mire azonban kimehetett volna letölteni a büntetését, beküldték a biztonsági autót, mert Aurélien Panis csúnyán összetörte autóját.
A biztonsági autó kiállását követően egy kör után elkezdett csöpögni az eső, pedig Nagy Dániel szépen jött előre, s már a 6. helyen járt, miközben Michelisz magabiztosan őrizte második helyét – igaz nem is támadta előtte autózó csapattársát.
A hetedik körben viszont preventív jelleggel piros zászlóval félbeszakították a versenyt az eső miatt, ekkor Tarquini vezetett Michelisz és Müller előtt. Szabó Zsolt ekkor döntött úgy, hogy ő már nem folytatja, a 23. helyről a bokszba hajtva feladta a további küzdelmet.
Bő tíz perc szünet után aztán a biztonsági autó mögött újraindult a mezőny, ami két kör után elengedte a mezőnyt, ám túl sok változást már nem nagyon láttunk a helyezésekben az élen. A legnagyobb izgalmat az okozta, amikor Thed Björk felzárkózott Rob Huffra, és a nyolcadik helyért támadta többször is, de elmenni mellette nem tudott.
A harmadik futam akár izgalmas is lehetett volna, ha a versenyirányítás nem rendel el indokolatlanul piros zászlót, vagy Michelisz Norbert nem kapja utasításba, hogy ne előzze meg az előtte haladó csapattársát, így Tarquini győzelmével zárult hétvége a Hungaroringen, Michelisz lett a második, a harmadik helyen Müller végzett.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA, HUNGARORING
HARMADIK FUTAM
1. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai i30 N)
2. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30 N) +0.354
3. Yvan Muller (francia, Hyundai i30 N) +3.691
4. Yann Ehrlacher (francia, Honda Civic Type R) +4.092
5. Benjamin Lessennes (belga, Honda Civic Type R) +7.675
6. Nagy Dániel (magyar, Hyundai i30 N) +8.198
7. James Thompson (brit, Honda Civic Type R) +9.631
8. Rob Huff (brit, Volkswagen Golf GTI) +12.386
9. Thed Björk (svéd, Hyundai i30 N) + 12.999
10. Jean-Karl Vernay (francia, Audi RS 3 LMS) +17.645
11. Nagy Norbert (magyar, SEAT León Cupra) +21.297
…
17. Tassi Attila (magyar, Honda Civic Type R) +25.688
Szabó Zsolt a 6. körben feladta.
A vk állása 6 futam után: 1. Gabriele Tarquini 118 pont, 2. Ehrlacher (francia, Honda Civic) 82, 3. Muller 77, 4. Michelisz 75, ...10. Nagy D. 36, ...16. Szabó 2
KORÁBBAN
MÁSODIK FUTAM
1. Robert Huff (brit, Volkswagen Golf GTI)
2. Nagy Dániel (magyar, Hyundai i30 N) +0.562
3. Yvan Muller (francia, Hyundai i30 N) +2.2
4. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai i30 N) +2.659
5. Esteban Guerrieri (argentin, Honda Cinic Type R) +3.050
6. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30 N) +4.252
7. Mehdi Bennani (marokkói, Volkswagen Golf GTI) +8.529
8. Benjamin Lessennes (belga, Honda Civic Type R) +13.453
9. Szabó Zsolt (magyar, SEAT Leon Cupra) +19.460
10. Jean-Karl Vernay (francia, Audi RS 3 LMS) +19.896
11. Nagy Norbert (magyar, SEAT León Cupra) +22.475
...
18. Tassi Attila (magyar, Honda Civic Type R) +27.832
A hangulatra a vasárnapi első versenyen sem lehetett panasz, hiszen a fordított rajtrács értelmében Nagy Dániel a második pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását. Tassi Attilától azonban elvették az összes általa jegyzett időt, mert nem állt ki a kötelező mérésre, amikor arra jelt kapott. A fiatal pilóta ezért csak a 26. helyről startolhatott. Michelisz Norbert a 10., Nagy Norbert a 11., Szabó Zsolt a 12. pozíciót foglalhatta el.
Robert Huff jól kapta el a rajtot, és Nagy Dániel is meg tudta tartani a pozícióját, sőt, az első kanyarnál még támadta is a britet. Nagy Norbert eközben két pozíciót vesztett, míg Michelisz kettőt javított, Szabó a 10. helyre lépett előre, Tassi az utolsó helyre esett vissza.
Az első körökben Aurélien Comte és Nathanaël Berthon csatázott egymással a 17–18. helyen, és váltott pozíciót, mialatt Michelisz márkatársa, Gabriele Tarquini is előzött, James Thompson Hondáját hagyta le az ötödik pozícióért.
Michelisz aztán Mehdi Bennanival csatázott nagyot féltávnál, és az 5-ös számú Hyundai I30 N-nek sikerült megelőznie a Sébastien Loeb Racing pilótáját, így a magyar a 6. pozícióba lépett előre. Michelisz ezt követően Tarquinit vette célba, ő azonban inkább előre menekült, és lehagyta Esteban Guerrierit. Az olasz és az argentin csatája több pozíciócserét is hozott magával, előbbi végül meg tudta tartani a 4. helyét.
Az élen változatlan maradt a helyzet: Huff diadalmaskodott a vasárnapi első versenyen, míg Nagy Dániel megtartotta a második pozícióját, az M1RA-versenyző így értékes pontokat szerzett.
Michelisz a 6., Szabó a 9., Nagy Norbert a 8., míg Tassi a 18. lett. A vb harmadik Thed Björk a 12. pozícióban szelte át a célvonalat.
A futamot feladta: Yann Ehrlacher, Thompson, Mato Homola és Pepe Oriola.