A legnagyobb igazolás a svéd Johan Kristoffersson, a 30 éves pilóta a Volkswagen versenyprogramján belül vált kategóriát, és Golffal indul a 2019-es szezonban. A német márka mellette továbbra is indítja a marokkói Mehdi Bennanit és a brit Rob Huffot.
A Hyundainál Michelisz Norbert és a bajnok Gabriele Tarquini mellé két régi ismerős, a brazil Augusto Farfus és a holland Nicky Catsburg tér vissza.
A WTCR vezetői decemberben közölték, hogy egy márka négy autót indíthat.
Új gyártó is lesz, a kínai-svéd Lynk&Co október közepén jelentette, hogy 2019-ben csatlakozik a WTCR mezőnyéhez. Négy pilótája közül három is WTCC-bajnok, Thed Björk és Yvan Muller mellé a háromszoros túraautó-világbajnok Andy Priaulx csatlakozik, és ott lesz Muller unokaöccse, Yann Ehrlacher is.
Az Alfa Romeo még semmit sem jelentett be, de sokat elárul, hogy decemberben melyik négy pilótával tesztelt Olaszországban: az olasz Kevin Cecconnal, a holland Tom Coronellel, az új-zélandi Jono Lesterrel, valamint a kínai Ma Csing-huával.
Az Audi terveiről sem sokat lehet tudni, de Gordon Shedden leszögezte, biztosan a német gyár autóját vezeti a WTCR-ben 2019-ben.
A tíz állomást felölelő, helyszínenként háromversenyes idény második versenyhétvégéje a Hungaroringen lesz április 27-én és 28-án.