A Hungaroringen mutatkozik be a WTCR-sorozat új, vagyis inkább régi-új lebonyolítási szisztémája: a három helyett két versenyt rendeznek minden hétvégén – mindkettőt vasárnap –, és a kettő helyett egy időmérő edzést. Az első lesz a szokásos fordított rajtrácsos futam, a másodikon, vagyis a főversenyen pedig az időmérőn elért eredmények alapján rajtolnak. A sorozat nyitófutamát a hungaroringi Super Racing Fesztiválon tartják, amelyen együtt versenyez a túraautó-világkupa és a kamion Európa-bajnokság mezőnye.
S hogy milyen hatással lesz ez a sorozatra, a bajnoki küzdelemre és az esélyekre?
Erről Michelisz Norbertet, a WTCR tavaly megkoronázott magyar „királyát” kérdeztük, hiszen ő várja címvédőként a nyitányt, az ő „skalpjára” vadászik majd mindenki.
„A változtatás hátterében a költségcsökkentés áll, a külső gazdasági környezet követeli meg mindezt, ha a mezőny nem szeretne sem a létszámából sem az összetételének minőségéből veszíteni, erre szükség van – mondta Michelisz. – Sportszakmai szemszögből a változtatás a kevesebb tapasztalattal bíró versenyzőknek segít. Tavaly és tavalyelőtt ugyanis a két időmérő és a három verseny be volt sűrítve két és fél napba, ha rosszul kezdted a hétvégét, és rutinból nem tudtad megoldani a problémákat, akkor minden elveszett. Mostantól több idő lesz felkészülni a hétvége fontos eseményeire. Hogy ez önmagában befolyásolja-e az erőviszonyokat? Nem hinném. Az már inkább, hogy új lesz a gumibeszállító, jön a Goodyear, ami miatt kis túlzással mindenki tiszta lappal indul, hiszen ki kell ismerni az abroncsokat. Emiatt nüanszokon múlhat a bajnoki cím, sokat számít majd, hogy melyik versenyző stílusának fekszenek az új abroncsok.”
A fentiek azt is jelentik egyébként, hogy az eddigi háromnapos hétvégék (pénteken tartották a technikai ellenőrzést, a versenyzői eligazítást és a szabadedzést) mostantól kétnaposak lesznek, úgyhogy a versenyzők nem lesznek kevésbé elfoglaltak, mint eddig, viszont több idejük marad majd találkozni a szurkolókkal.
A költségcsökkentés jegyében a csapatok létszámában is változás várható: a két autóval versenyző alakulatok 12 csapattaggal, a három autós alakulatok 18 csapattaggal „gazdálkodhatnak” – de egyszerre csak tízen dolgozhatnak egy versenygépen.
A költségcsökkentés jegyében továbbá az eddigi 22 helyett 18 abroncsot használhatnak a pilóták az első versenyhétvégén, a továbbiakon pedig a 18 helyett 12-t. A nemzetközi promóter Francois Ribeiro szerint „a sorozat megóvása érdekében” volt szükség ezekre a lépésekre.
A WTCR 2020-AS VERSENYNAPTÁRA
Április 24–26.: Magyarország, Hungaroring
Május 20–23.: Németország, Nürburgring Nordschleife
Június 5–7.: Szlovákia, Slovakia Ring
Június 19–21.: Portugália, Vila Real
Július 3–5.: Spanyolország, MotorLand Aragón
Július 24–26.: Ausztria, Salzburgring
Szeptember 18–20.: Kína, Ningpo
Október 16–18.: Dél-Korea, Indzse
November 19–22.: Makaó
December 10–13.: Malajzia, Sepang