Nem túlzás kijelenteni, hogy a dunaszentbenedeki kamionos különítmény élete talán akkor sem lett volna mozgalmasabb, ha a világ legkeményebb tereprali-megmérettetésének ötödik napján egy motorhiba miatt nem kellett volna kényszerpihenőre vonulniuk. Az utóbbi három napot a rijádi táborban töltötték: megszervezték a szükséges alkatrészcsomag begyűjtését, odajuttatását, majd egy teljes napon át dolgoztak a monstrum javításán – áll a közleményben.
„Hihetetlen volt az utóbbi néhány nap. A motor javításához szükséges komponenseket lehetetlen volt itt beszerezni, szóval az otthoni háttérstábra kellett hagyatkoznunk. Szerencsére a kamionversenyzők családja olyan, hogy ahol csak lehet, segítjük egymást, a mi mentőcsomagunk összeállításához magyar Scania-márkatársunktól, Karcsitól kaptunk segítséget. Készséggel segített, majd miután összeállt a pakk, megszerveztük az ideszállítást. A Qualitrans-Cargo Kft. munkatársa, Vincze Tibor vállalta, hogy nyakába veszi a világot és ideutazik a felszereléssel. Kalandos menet volt számára, amiről szerintem elég, ha annyit mondok, hogy amikor a srácok elindultak érte a reptérre innen a táborból, a csapat személyautója defektet kapott... A sztori vége jól alakult, így szombatról vasárnapra virradóra nekiláthattunk a javítás érdemi részének” – mondta a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós.
A munkálatokat a csapat fedélzeti szerelője és konstruktőre, Ács László irányította, aki vasárnap éjszaka örömmel jelentette: a Hyena újra ordít és menetre kész.
„Egy ilyen motorjavítás összetett feladat, még akkor is, ha műhelykörülmények között vagyunk. Fokozott figyelmet igényelt mindenkitől, ráadásul nem könnyítette meg a dolgunkat, hogy például az éjszakai órákban a tábor térségében mínusz 2-3 Celsius-fokokat mértek... Mindannyian boldogok voltunk, amikor vasárnap éjjel beindítottuk a Hyenát, ami szépen jár, működik a motor. Hétfőn pihenőnap következik, így dolgozhatunk még a kamionon, de igyekszünk pihenni is egy picit az utóbbi napok megpróbáltatásai után. Az egész csapat nevében köszönöm mindenkinek, aki valamilyen formában hozzájárult ahhoz, hogy a javítás sikeresen megtörténjen” – fogalmazott a csapat technikai felelőse.
A Qualisport Racing az utóbbi napok kálváriája után a tervek szerint a „Dakar Experience” keretein belül folytatja a 2023-as Dakar ralit. Azok az egységek, akik valamilyen gond miatt kénytelenek félbeszakítani a világ legnehezebb terepralifutamát, de van lehetőségük a folytatásra, visszaállhatnak a mezőnybe, de ilyen esetben narancssárga rajtszám kerül a járműre, az érintettek nem rajtolhatnak a kategória első 25 helyezettje között és egy külön értékelésbe kerülnek.
Mint arra Kovács Miklós, a Qualisport Racing pilótája korábban rámutatott: a motorgondok és a verseny félbeszakítása ellenére a csapat célja az, hogy eljuttassák a magyar nemzeti lobogót a Dakar rali céljába. A futam tizennégy szelektív szakasz és közel kilencezer kilométeres össztáv után január 15-én fejeződik be Dammam városában.