Az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor ma Magyarországon az e-sport, a jelenlegi felnőtt lakosság több, mint fele, nagyjából 3.5 millió fő játszik valamilyen videójátékkal hazánkban. Az e-sport növekvő népszerűsége, és a kölcsönösen gyümölcsöző együttműködés reményében a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy az eddigi stratégiai együttműködésüket új szintre emelték, és a Szerencsejáték Zrt. a huszonegy fős magyar e-sport válogatott főszponzora lett.
„Folyamatosan növekszik Magyarországon az e-sport ismertsége, népszerűsége és az e-sport játékokkal játszók száma, legyenek akár alkalmi gamerek, vagy komolyabb versenyzők. A legtöbbet játszott játékok listáját itthon a League of Legends és a Counter Strike vezeti. Folyamatosan és dinamikusan emelkedik az e-sportágakat versenyszerűen űzők száma is, és a magyar e-sportolók egyre kiemelkedőbb eredményeket érnek el a nemzetközi versenyeken. Külön öröm számunkra, hogy a Szerencsejáték Zrt. kiemelt hangsúlyt fektet az e-sportra, és a stratégiai együttműködésünk keretében immár főszponzorként támogatja a magyar e-sport válogatottat” – mondta Bíró Balázs György, a HUNESZ elnöke.
Az e-sportok népszerűségével párhuzamosan, az e-sporteseményekre fogadások száma is folyamatosan növekszik. Az e-sportok sportfogadási kínálatba kerülését a koronavírus okozta kényszerhelyzet szülte, mivel a járványidőszak alatt a fogadható élősport események száma jelentősen csökkent. A pandémia miatt felgyorsult piacra viteli fejlesztéssel három hónap alatt tette elérhetővé a Szerencsejáték Zrt. az e-sportfogadás lehetőségét. Mára pedig a sportfogadási kínálatban elérhető ötvenhét sportág közül az e-sport a negyedik legnépszerűbb a fogadók körében.
A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, Bánhegyi Zsófia elmondta, büszkék arra, amit a két szervezet együttműködésében elértek: „Az e-sportfogadás rendkívül népszerű a magyar fogadók körében is, ellentétben a nemzetközi trendekkel, a hazai játékosok elsősorban a szimulációs sportokat, a FIFA és NBA2K bajnokságokat, mérkőzéseket részesítik előnyben a stratégiai és akció játékokkal szemben. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk a hagyományos sportágak mellett a fiatal e-sport szektor fejlődésének Magyarországon. Nem csupán az e-sport hazai népszerűsítését vállaltuk, hanem fontos célnak tekintettük a széles körű edukációt is a felelős és tudatos játék érdekében.”
Az e-sportfogadás népszerűségéhez hozzájárul, hogy szinte megszámlálhatatlanul sok eseményre lehet fogadni. Kétezer-huszonegyben több, mint kétszer annyi e-sport mérkőzésre lehetett fogadni a Szerencsejáték Zrt. kínálatában, mint labdarúgó-mérkőzésre – mondta Horváth Zoltán a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője, majd hozzátette „az e-sport fogadásra született, és a belőle származó éves árbevételek hamarosan áttörik a 20 milliárd forintot, ami az összes éves fogadási árbevétel 5 százalékát teszi ki.”
Az Európai Unió polgárainak egyébként nagyjából fele játszik rendszeresen valamilyen digitális platformon és ez szám, akárcsak az e-sportra fogadók száma folyamatosan nő, azonban míg a nemzetközi sportfogadási piacon egyértelműen a stratégiai- és akciójátékok, addig Magyarországon a sportszimulációk a legnépszerűbbek.