Volt egy fiú Himesházán. Olyan, mint a többi – vagyis csak majdnem. Alázatos, okos, céltudatos, és úgy tudott küzdeni, mint nagyon kevesen.
Michelisz Norbert naphosszat vívta csatáit a világ versenypályáin – úgy, hogy közben ki sem mozdult a szobájából. Szimulátorral már pokolian gyors volt, de közben valódi versenyautóról álmodott. A sztori ismert: Zengő Zoltántól esélyt kapott, többet is, és ő minden egyes lehetőséget megragadott, és berobbant a nemzetközi elitbe.
Jöttek a sikerek: megnyerte a SEAT León Európa-kupát, az első világbajnoki futamát, nem sokkal később a túraautó-világbajnokság privát bajnokává koronázták, majd két éve ezüstérmet szerzett az abszolút értékelésben. A gyorsaságához kétség sem férhetett, a legnagyobb siker, a bajnoki cím azonban váratott magára. Eddig.
Tizenhárom évvel az első hazai Suzuki-kupa-győzelme után a túraautó-világkupa királyává koronázták. Nem lett világbajnok, hiszen tavaly a sorozat stratégiai okokból világkupává alakult át, ugyanakkor az utóbbi évtized legerősebb túraautós mezőnyében diadalmaskodott.
Most tehát ő a szakág királya.
És tényleg trónra ültették, aranysisakot kapott, a kezébe nyomták a harminckilós trófeát, amelyet büszkén, üvöltve emelt a magasba, utóbb a vállán vonszolta, mint egy sóval teli zsákot, mert túl súlyosnak bizonyult egy ilyen nehéz nap után. Kár lenne ugyanis tagadni, hogy Michelisz vasárnapja inkább hullámvasutazás volt, mintsem diadalmenet.
Megnyerte az első versenyt, de ami ezután következett, az elképesztően izgalmas, már-már drámai volt. Mintha egy hollywoodi forgatókönyvíró a végletekig akarta volna fokozni a feszültséget. Néhány lábon kihordott, lassú lefolyású infarktus, sok-sok koccanás és váratlan technikai gond, valamint a legfőbb rivális kapitulálása után azonban csak véget ért ez a nap is – méghozzá magyar sikerrel. A magyar gyorsasági autósport történetének legnagyobb nemzetközi sikerével.
Volt egy fiú Himesházán. Olyan, mint a többi – pontosabban dehogyis olyan!
Sokkal gyorsabb, elszántabb, kitartóbb, alázatosabb, okosabb és taktikusabb mindenkinél – ezért lett ő és nem más a túraautó-világkupa királya.