„A helyzet sokkal rosszabb, mint hittük. A hátsó híd kettétört, a jobb első futómű kuka, a bal is, de a legnagyobb dráma az, hogy sérült a motor is! Épp ki akar esni a helyéről” – olvasható a zengomotorsport.hu-n.
„Az autó tíz százalékra van a totálkártól. Ezt itt, a sátras boxban nem lehet megcsinálni. Öt nap is kevés lenne ehhez. A Civicből három készült eddig, három híd is van hozzá, használatban. Az árát tényleg nem merem leírni, mert azt hiszitek, viccelünk.”
Ráadásul az is kérdéses, hogy a következő állomáson, Argentínában rajthoz állhat-e Michelisz.
„Tökéletes autót kellene feladnunk, de nemhogy tökéletes nem lehet, be sem lehet indítani. Ha a holnapi behajózásra össze is eszkábáljuk szigetelőszalaggal, akkor is egy roncs vár minket.”
A helyzet komolyságát jelzi, hogy az argentin versenyhétvégére több mint egy hónap múlva (augusztus 3–4-én) kerül sor, és még így is kérdéses Michelisz indulása.
„A károk felmérése után összeállítunk egy listát, az autót bepakolni a kamionba, hazautazunk Budapestre és a szervizünkben a legjobb formájába hozzuk. Eközben elkezdődik az a logisztikai feladat, hogy vagy Argentínában, vagy a sorozat azt követő állomására, Sonomába eljuttassuk az autót. Nagyon komoly versenyfutásban vagyunk, 4 hét múlva Argentína van, innen a kamion egy hét alatt ér haza, az autó megjavítása az 7-10 nap lehet, és onnan ki kell jutnunk Argentínába. Tehát az is elképzelhető, hogy a következő fordulót ki kell hagynunk, hogy a megbízható és a 100%-os formában lévő autónkkal tovább tudjuk folytatni a versenyt az USA-ban” – nyilatkozta Zengő Zoltán.
ELSŐ FUTAM
Michelisz a negyedik helyről indulva a repülőrajtnál a harmadik Michel Nykjaert támadta, de nem sikerült előznie (autója megsérült, amitől lelassult), sőt Gabriele Tarquini mögé került. Az első körökben Pepe Oriola és Robert Huff is megelőzte, a világbajnoki címvédővel vívottcsatája közben Michelisz nekicsúszott a szalagkorlátnak, jobb első kereke kitört, és fel kellett adnia a versenyt.
Nem Michelisz kiesése volt az egyetlen: Gabriele Tarquini Hondája ugyanúgy elfüstölt motorhiba miatt, mint szombat délelőtt Tiago Monteiróé, míg Fredy Barth autója keresztbe állt az úton. Az autó mentésére igyekvő autónak aztán Franz Engstler BMW-je nekiment, tovább fokozva a bonyodalmakat.
A futamot Yvan Muller nyerte meg Tom Chilton és Nykjaer előtt.
MÁSODIK FUTAM
A fordított rajtrácson az első helyről induló James Nash nyert meg a túraautó-világbajnokság Portugál Nagydíjának második futamát. A második helyre a csapattársát a rajtnál megelőző Robert Huff jött be, míg harmadikként Michel Nykjaert intették le.
Az összetettben Yvan Müller hetedik helyével is tovább növelte előnyét.
TÚRAAUTÓ-VB, PORTUGÁL NAGYDÍJ
ELSŐ FUTAM
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet)
2. Tom Chilton (brit, Chevrolat) +0.343
3. Michel Nykjaer (dán, Chevrolet) +0.665
MÁSODIK FUTAM
1. James Nash (brit, Chevrolet)
2. Robert Huff (brit, SEAT) +5.624
3. Michel Nykjaer (dán, Chevrolet) +6.368
Az összetettben: 1. Muller 282 pont, 2. Nykjaer 160, 3. Nash 138, ... 8. Michelisz 92