A címvédő Jake Dennis szerezte meg a pole pozíciót a második németországi időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle az egyéni összetettet jelenleg vezető Nick Cassidy rajtolhatott el, míg a második sorban Norman Nato és Mitch Evans foglalhatott helyet, vagyis Jaguar, Andretti sorminta alakult ki az első négy pozícióban.
Stoffel Vandoorne az ötödik, míg a pontversenyben második Pascal Wehrlein a hetedik rajtkockából kezdhette meg az idei tizedik versenyt.
A verseny eleje nagy kavarodást hozott: a csapattársával nagyot harcoló Cassidy már a rajtnál az élre állt, majd Wehrlein, Dennis, Nato, Evans sorrend alakult ki az első öt helyen. Az élmenők közül elsőként a vezető új-zélandi aktiválta a támadó módot, de rövidesen a többiek is követték, ráadásul egyes versenyzők nem sokkal később a második üzemmódjukat is felhasználták, ami nagy kavarodást hozott.
A tizenegyedik körben aztán teljesen el is tűntek a különbségek, hiszen a törmelékek miatt pályára küldték a biztonsági autót. Az egyik felelős Günther volt, aki a csatázás közben találta el hátulról az ellenfelét, és megtörte a gépe elejét. Az élen ekkor António Félix da Costa állt, mögötte Wehrlein, Evans, Cassidy és Oliver Rowland haladt a top 5-ben.
A korlátozás után Da Costa és Wehrlein kemény csatát vívott az első helyért, végül Cassidy örülhetett, aki mindkét Porschét megelőzte. A Jaguar-pilóta mögé a német sorolt be, majd Rowland, Da Costa, Dennis sorrend alakult ki a top 5-ben. Bár Cassidy a következő körökben tartotta a vezetést, mögötte nagy tülekedés alakult ki, és többen is összeértek.
A második pozícióba Da Costa zárkózott fel, majd Rowland, Dennis és Evans érkezett, míg Wehrlein a hatodik helyre esett vissza. A 27. körben aztán másodszor is beküldték a biztonsági autót, miután Nato és Fenestraz összeakadt egymással. Az élen ekkor már Da Costa állt, míg mögötte Rowland, Cassidy, Evans és Dennis alkotta az első ötös sorát.
A korlátozás után Da Costa megtartotta a vezetést, mögé Cassidy ért fel, majd Rowland és a Dennist megelőző Wehrlein következett. Noha néhány pillanatig a Jaguar-pilóta visszaállt az élre, hamarosan Evans és Da Costa mögött a harmadik helyen találta magát. A 35. körben Da Costa vette vissza az első pozíciót, miután szép előzést mutatott be Evans ellen, a kettőst Rowland követte, de a Nissan brit versenyzője egy helyet előrelépett, miután a jaguaros felvette az újabb támadó módját.
Da Costa a fennmaradó körökben már nem engedte ki a kezei közül a győzelmet, másodikként a végén nagyot küzdő és a verseny leggyorsabb körét is megfutó Cassidy szelte át a célvonalat, míg a dobogó alsó fokára Rowland állhatott fel. A negyedik Wehrlein lett, majd Dennis, Jehan Daruvala, Taylor Barnard, Joel Eriksson, valamint Jean-Éric Vergne tette teljessé a pontszerzők sorát.
Folytatás május 25-26-án Sanghajban.
FORMULA–E
NÉMETORSZÁG, MÁSODIK VERSENY
1. António Félix da Costa (portugál, Porsche)
2. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar)
3. Oliver Rowland (brit, Nissan)
4. Pascal Wehrlein (német, Porsche)
5. Jake Dennis (brit, Andretti)
A világbajnokság élmezőnye 10 futam után: 1. Nick Cassidy (új-zélandi, Jaguar) 140, 2. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 124, 3. Oliver Rowland (brit, Nissan) 118, 4. Jake Dennis (brit, Andretti) 102, 5. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 97, 6. Jean-Éric Vergne (francia, DS Penske) 84, 7. Maximilian Günther (német, Maserati) 65.