Richard Verschoor érte el a tizedik legjobb köridőt a Formula–2 pénteki időmérőjén, aminek eredményeként ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a részben fordított rajtrácsos szombati sprintfutamon. A holland mellől Kush Maini rugaszkodhatott el, míg a második sorban Zane Maloney, valamint a Mercedes-protezsált Andrea Kimi Antonelli foglalhatott helyet.
Az egyéni összetett vezető Isack Hadjar az ötödik, míg a Formula–1-es első edzésen a Haasszal részt vevő Oliver Bearman a tizennegyedik helyről vághatott neki a 24 körös futamnak.
Verschoor jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést, mögé az egyes kanyarban történt elfékezése ellenére is Antonelli zárkózott fel, majd Maini, Victor Martins és Dennis Hauger alkotta az első ötöst a nyitó kör végén. A lendületben lévő Antonelli Maini után a vezető hollandot is megkísérelte megelőzni, és noha a Trident-pilóta az első támadásoknak még ellenállt, az olasz vetélytárs a negyedik körben átvette a vezetést, és rövidesen több mint két másodperces előnyt épített ki az élen.
Az előnye ugyanakkor féltávhoz közeledve szinte lenullázódott, hiszen Verschoor visszajött DRS-távolságon belülre, és hozta magával Mainit is, így tizenhárom kört elteltével mindössze 1.3 szekundum választotta el egymástól a top 3-at. A holland a 16. körben vetődött be a bal elsőjét elfékező olasz mellé, miközben az indiai páholyból követhette figyelemmel a küzdelmet.
Antonelli a következő körben aztán csúnyán elmérte a féktávot az egyes kanyarnál, aminek következményeként nemcsak Verschoor, hanem Maini is el tudott menni mellett, a Mercedes protezsáltja így a harmadik pozícióba szorult vissza, sőt, nem sokkal később még Martins is maga mögé utasította őt.
Antonelli számára ugyanakkor itt még nem ért véget a dráma: csapata a 18. körben kihívta kerékcserére, így az olasz csak a huszonkettedik helyen tudta folytatni a küzdelmet. Az olasz hátraesésének köszönhetően Enzo Fittipaldi a negyedik, Hauger az ötödik, míg Hadjar a hatodik pozícióba lépett előre. A vb-éllovas ugyanakkor nem elégedett meg a helyezésével, és először Haugert, majd nem sokkal később Fittipaldit is levadászta.
Míg Hadjar igyekezett kissé ellépni, a mögötte érkező kettős egymással kezdett el csatázni az ötödik helyért. Bár a párharcban Fittipaldi kerekedett felül, sokáig nem örülhetett, hiszen az elfékezése nyomán defektet szenvedett, ami a verseny végét jelentette a számára.
Míg Verschoor több mint két másodperces előnyre tett szert az élen, hátrébb Juan Manuel Correa, Jak Crawford és Bearman összecsapása szolgáltatta az izgalmakat, a hármas kanyarokon keresztül harcolt egymással, mígnem mindhárman kicsúsztak a pályáról. Noha az eset látványos volt, a trió megúszta az összeütközést, és folytathatta a csatározást a pontzónán kívül.
Verschoor végül magabiztos győzelmet aratott Maini és Marins előtt, a negyedik Hadjar lett, majd Hauger, Franco Colapinto, Paul Aron, valamint Taylor Barnard zárta a pontszerzők sorát.
FRISSÍTÉS: Verschoort utólag kizárták a technikai szabályok megsértése miatt, hiszen kiderült, hogy autója padlólemeze a vártnál vékonyabb. Az első helyet Maini örökölte meg, aki így az első F2-es sikerét könyvelhette el.
Folytatás vasárnap 10 óra 5 perckor a főversennyel.