Räikkönen nem akar újabb nürburgringi drámát

Vágólapra másolva!
2006.05.03. 13:35
Címkék
Kimi Räikkönen, a McLaren-Mercedes pilótája abban bízik, hogy a hétvégi Európai Nagydíj „kevésbé drámai” módon alakul számára, mint a tavalyi verseny. A finn pilóta a 2005-ös nürburgringi futam tragikus hőse volt, miután a jobb első felfüggesztése az utolsó körben törött el, és vezető helyen autózva kirepült a pályáról.
A San Marinó-i Nagydíj frusztrálta Räikkönent, aki csak ötödik lett Imolában
A San Marinó-i Nagydíj frusztrálta Räikkönent, aki csak ötödik lett Imolában
A San Marinó-i Nagydíj frusztrálta Räikkönent, aki csak ötödik lett Imolában
A San Marinó-i Nagydíj frusztrálta Räikkönent, aki csak ötödik lett Imolában

Kimi Räikkönen számára csalódást hozott a Formula–1-es világbajnokság San Marinó-i Nagydíja. A finn pilóta az ötödik helyen végzett, miután a rajtot követően előbb Mark Webber, majd később Felipe Massa mögött autózott hosszú körökön keresztül, anélkül, hogy a keskeny és kanyargós pályán esélye lett volna megelőzni két riválisát.

Webbert Räikkönen gyakorlatilag boxkiállások alatt utasította maga mögé, amikor azonban Massát utolérte, már nem volt hátra több kerékcsere, így „békésen” autózott a Ferrari brazilja mögött, egészen a leintésig.

„Jóllehet, a Nürburgring nem a bahreinihez és a törökországihoz hasonló széles nyomvonalú pályák közé taartozik, azért van jó néhány valós lehetőség az előzésre – mondta a McLaren-Mercedes klasszisa. – Elsősorban a sikán előtti egyenesre gondolok, ahol az első kanyar bevezető szakasza elég széles. A másik esély akkor adódik, amikor az ember behajt a Mercedes-arénába.”

Räikkönen a tavalyi balesete után a kavicságyban
Räikkönen a tavalyi balesete után a kavicságyban

„Imolában lehetetlen volt előzni, még ha meg is lett volna a megfelelő sebesség ehhez – folytatta Räikkönen. – Remélem, hogy az Európai Nagydíjon sikerül megvalósítanunk a taktikánkat az időmérő edzésen és a versenyen is, és jó eredményt tudunk elérni.”

Az előző évben Räikkönen végig uralta a versenyt a Nürburgringen, ám néhány túlzottan erős fékezés miatt a jobb első abroncsa „kocka alakúra” kopott, és ez olyan erős vibrációt okozott, hogy a McLaren-Mercedes kerékfelfüggesztése az utolsó kör elején darabokra törött, és a finn versenyző nagy sebességgel kirepült a pályáról. A versenyt ezt követően Fernando Alonso (Renault) nyerte meg.

„Azután, hogy tavaly az utolsó körben estem ki, remélem, hogy ebben az évben kevés drámai módon alakul majd a verseny” – mondta a 26 éves kiválóság.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik