„Nincs arra szükségünk, hogy a második számú pilóta szándékosan tartsa fel, lassítsa le a világbajnoki cím egyik várományosát. Szerencsétlen és elfogadhatatlan lépés lenne. Tudom, néhány éve mi voltunk részesei ilyen esetnek, amit akkor normális gyakorlatnak tartottunk. Most már természetesen mi is elfogadhatatlannak ítéljük” – jelentette ki Brawn.
Hozzátette: ki kell jelölni azt a határt, ami elválasztja a logikus és sportszerű manővereket a sportszerűtlen lépésektől.
„Utóbbit el kell kerülnünk” – jegyezte meg a Ferrari technikai igazgatója.
A Ross Brawn által emlegetett eset 1997-ben, amikor Eddie Irvine-t segítette a csapat. Négy évvel ezelőtt az Osztrák Nagydíj befutója világméretű felháborodást váltott ki, amikor Rubens Barrichello a Ferrari döntése miatt engedte át a győzelmet Michael Schumachernek. A csapatutasításokat akkor tiltotta be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA).
A mostani kérés előzménye, hogy Sanghajban az első boxkiállás után jelentősen lelassult Fernando Alonsót próbálta védeni Giancarlo Fisichella, s rövid ideig feltartotta Michael Schumachert. A második gumicsere után pedig az olasz versenyző elveszítette hatalmas előnyét, s így Alonso vissza tudta előzni.
Ross Brawn kitért arra, azt nem akadályozhatják, hogy a a pilóták maguk döntsenek úgy, segítik csapattársukat.
„Sokan kódolt utasításként értenék, ha azt mondanánk bárkinek a csapatrádióban: 'Vigyázz a motorra, spórolj a gumikkal, mert mindenképp célba kell érned”. Ezért óvatosnak kell lennünk. A másik oldal, hogy Felipe nehezen viselné el, ha esetleges győzelmével fosztaná meg Michaelt a világbajnoki címtől. Nem gondolom, hogy szívesen tenne ilyesmit. És ez igaz Giancarlóra is."